سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت السلام مهدوی مهر

حوزه/ به همت دانش‌پژوهان چینی المصطفی، جشن میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهردر جشن میلادالنبی(ص)، که به همت طلاب و دانش‌پژوهان چینی المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به به حدیث «بعثت لاتمم مکارم‌الاخلاق»، خاطرنشان ساخت: آراستگی به اخلاق اسلامی باید در وجود مسلمانان ظهور و بروز یابد.

وی با بیان این که بازه زمانی تفاوت نقل حدیثی درباره تاریخ ولادت نبی مکرم اسلام(ص) هفته وحدت نامیده شده است، این هفته را فرصتی خوب برای تحکیم وحدت اسلامی برشمرد و بیان کرد: جامعةالمصطفی ضمن احترام به عقاید دانش‌آموختگان و توجه به آزادی عقیده، بسترهای لازم را برای تحصیل طلاب و دانش‌پژوهان فراهم نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر به فعالیت نمایندگی جامعةالمصطفی در گرگان اشاره و تصریح کرد: جامعةالمصطفی با راه‌اندازی مدارس ویژه اهل سنت، زمینه تحصیل پیروان مذاهب اسلامی را براساس فقه مذهبشان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: هفته وحدت زمینه‌ای مهم و ارزشمند برای تبادل افکار، دیدگاه‌ها و نظرات پیروان مذاهب اسلامی است، گفت: تأکید بر مشترکات و اهداف والای الهی و اسلامی، از مهم‌ترین شاخصه‌های این مهم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر امت‌سازی را از دستورات خداوند سبحان به پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: اجتماع مسلمانان بسیار ارزشمند  است و در مبانی اسلامی تأکیدات فراوانی درباره آن شده است.

وی با تأکید بر این که همفکری و همدلی اسلامی، مسلمانان را از ظلمت و تاریکی دور می‌سازد، ابراز نمود: در مبانی اسلامی، فراگیری علم اهمیت فراوانی دارد و انسان باید به آن توجه روزافزون داشته باشد؛ نبی مکرم اسلام(ص) بیش از هر انسان دیگری، بر اهمیت و جایگاه علم و علم‌آموزی تأکید نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر علم‌آموزی و دانش‌افزایی را از نخستین تأکیدات آیات الهی خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تداوم، ممارست و صبوری در کسب علم، از لوازم ‌دانش‌افزایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاران طوسی نیز در بخش دیگری از این مراسم، ضمن تقدیر از مهمان‌نوازی مردم چین، اظهار داشت: مردم چین انسان‌های خوش‌برخوردی هستند ولذت محبت و مهمان‌نوازی آنان وصف‌ناپذیر است.

وی محبت و بزرگواری مردم چین را ستود و گفت: سفر ما در سه سال حضور در چین، بسیار خاطره‌انگیز است. این کشور مراکز علمی و معنوی بی‌شماری دارد و دانشگاه‌ها و مراکز علمی گوناگونی در آن جا فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاران طوسی چین را کشوری پرانرژی با الطاف و عنایات بی‌شمار برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به گستره جمعیتی چین، انتظار داریم شاهد حضور بی‌شمار طلاب و دانش‌پژوهان چینی در جامعةالمصطفی باشیم.

وی ضمن تأکید بر اهتمام روزافزون طلاب و دانش‌پژوهان به صیانت از فضای علمی و توجه به تحصیلات تکمیلی، بیان کرد: طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی باید توجهی دوچندان به توانمندسازی علمی داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت‌های پژوهشی و دانشگاهی وطن خویش بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha