پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علیرضا مالک اشرفی

حوزه/معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارتباط و تعامل حوزه و آموزش و پرورش می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، علیرضا مالک اشرفی، امروز در سومین همایش رابطین کمیته استان های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: این که فضای مدرسه برای معلمان دل‌خوش کننده باشد یا مطلوب واقع نباشد به دست مدیران است، از این رو باید مدیران مسائل را دریابند تا بهتر بتوان به خدمت بپردازند.

دبیر کمیته همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اگر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بخواهد به اهداف متعالی شامل ۲۰ فعالیت و ۵ عنوان دست یابد، باید به تقویت رابطین بپردازد و توجیه رابطان می تواند اهداف را تحقق سازد.

وی تصریح کرد: ۴۷ منطقه آموزش و پرورش در خراسان رضوی با یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز شامل ۶۵۰ هزار نفر در ۷ ناحیه و یک منطقه در مشهد با توجه به یک سوم جمعیت حاشیه نشین در استان، نیازمند توجه ویژه است.

اشرفی بیان کرد: برنامه‌های خوب ستاد و ارتباط با علما و رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و گفتمان اعتقادی و برنامه‌های فرهنگی نیازمند توجه ویژه ستاد به استان‌هاست.

وی گفت: قصد نداریم همه چیز را به بودجه وصل کنیم، اما بدون اعتبارات ویژه، نمی‌توان برنامه‌ای را پیش برد، در حال حاضر این خلاء به خوبی مشهود است و استان‌ها از کمبود بودجه در رنج اند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:مدارس امین یکی از طرح‌های موفق است به ویژه در این مدارس با کمترین آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم، باید مراقب آسیب‌های اجتماعی و افسردگی میان دانش‌آموزان و اعتیاد در بین آنها باشیم.

وی اظهار کرد: ارتباط و تعامل حوزه و آموزش و پرورش می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد،لذا  باید مقابله با آسیب‌ها را با آموزش و پرورش شروع کنیم، در هر کجا روحانیون خوش سخن و خوش فکر در مدارس بودند، سطح آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha