پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محسن حسینی دیباجی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: «بصیرت» و «ولایتمداری» عناصر شکست توطئه های دشمنان است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، در سالن جلسات شهید بسطامی حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با اشاره به آیه شریفه « إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ» اظهار داشت: مصداق این آیه در دوره ما بسیجیان هستند که در برابر زیاده خواهی های استکبار به رهبری امام راحل و سپس امام خامنه ای ایستادگی کردند و توطئه های فراوانی را پاسخ دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه دشمنان ما از انقلاب و این مردم سیلی خورده اند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک کار اعجازآمیز انجام دادند که تشکیل بسیج بود که خار چشم دشمنان شد که این دشمنان نتوانستند بسیج را بشناسند و یا از پای در بیاورند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از شجره طیبه بسیج به عنوان پاک ترین انسان ها و فداکارترین و آماده ترین جوان ها که برای سعادت و خوشبختی کشور دورهم جمع شده اند، افزود: هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزشهاست و امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه بسیجیان فرموده اند که «آرزو می کنم که جزو بسیجیان باشم و خداوند نیز مرا با آنان محشور بگرداند».

حجت الاسلام حسینی دیباجی با بیان اینکه ۳ عنصر اگر در بسیج باشد، این نهاد انقلابی همواره زنده و پابرجاست، خاطرنشان کرد: نخستین عنصر پویایی و حیات در بسیج «بصیرت» است و بصیرت به معنای فهم و اقدام به موقع و دشمن شناسی است و اینکه اشارات حضرت آقا را سریع بفهمیم و اشاره ولی فقیه را زود متوجه شویم؛ یکی از منافقین اقرار کرده است که ما یک سال و نیم بوده است در حال کار برای اتفاق افتادن ۲۵ آبان ماه بوده ایم اما با فهم و بصیرت ملت ایران کار برای ما سخت شد؛ در جریان فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ نیز ملت فهیم و با بصیرت ایران اسلامی در ۲۳ تیرماه ۷۸ فتنه کوی دانشگاه را جمع کردند و در فتنه ۸۸ هم نیز مردم با بصیرت به صحنه آمدند و فتنه را با شکل دادن ۹ دی جمع کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از فتنه ۹۸ پیش از این خبر داده بودند، گفت: دشمن می خواست با بهانه گرانی و بنزین قشر مستضعف را در برابر انقلاب و رهبری قرار دهد و همواره مسئولان تاکید داشته اند که بیان اعتراضات در مسیر قانونی خود اشکالی ندارد اما شما شاهدید که بانک آتش زدن و خسارت وارد کردن به کشور و نظام از جنس اعتراضات مردمی نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه دومین عنصر پویایی و حیات شجره طیبه بسیج اخلاص است، افزود: سومین عنصر زنده و پابرجا بودن بسیج عمل به هنگام و به اندازه است و مردم زنجان و تبریز و سایر استانهای کشور در حمایت از رهبری و اصل نظام به صحنه آمدند.

وی با اشاره به نقش بسیج در تقویت و ساخت درونی گفت: بسیج آمده است تا کشور رشد کند و نقش و توانایی بسیج کارگشایی و راهگشایی است.

حجت الاسلام حسینی دیباجی با اشاره به نقش دیگر بسیج در عرصه گفتمان سازی افزود: گفتمان سازی های دینی و مذهبی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و اقدام برای اصلاح الگوی مصرف و... از جمله برنامه ها و اقدامات بسیج در عرصه گفتمان سازی بوده است.

وی با اشاره به فعال کردن منابع غیرفعال توسط بسیج نیز گفت: بخشی از مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی به جهت بهره برداری نکردن و یا درست استفاده نکردن از منابع داخلی است که در این عرصه نیز بسیج گام های خوبی را برداشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به تقویت اردوهای جهادی توسط بسیج خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی و حضور در مناطق کم برخوردار و محروم از جمله برنامه های جدی بسیج بوده است و شما شاهدید که  در سیل لرستان، گلستان و خوزستان بسیج به میدان آمده بود.

وی با بیان اینکه بسیج ستون اصلی امنیت داخلی نظام و سرمایه ای برای حفظ اتحاد و وحدت انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «وقتی فرهنگ بسیج در یک کشور طنین انداز شود، طمع های دشمنان از آن کشور دور می شود».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha