جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به شهردار جدید و مسئولان شهر بجنورد گفت: باید مسئولان شهری با پرهیز از حاشیه‌سازی، به حاشیه شهر بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شهردار و مسئولان شهری بجنورد، به تبیین جایگاه شهرداری در آیات قرآن و روایات اسلامی پرداخت.

وی با استناد با آیات قرآن در مورد «بلد طیبه»، گفت: قرآن طرحی به نام حیات طیبه دارد که به معنای زندگی پاک و پاکیزه است، اما حیات طیبه دو رکن حسن فاعلی و حسن فعلی دارد؛ یعنی نیت‌ها پاک و کارها هم تمیز باشد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه چهره جامعه زمانی دوست‌داشتنی خواهد شد که این دو رکن حیات طیبه در زندگی انسان‌ها خود را نشان دهد، تأکید کرد: حیات طیبه همان حیات، نشاط و پویایی است که اگر در جامعه رواج پیدا کند جامعه پاک و پاکیزه‌ای خواهیم داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرآن در کنار حیات طیبه، بلده طیبه یعنی شهر پاک و پاکیزه را هم نام می‌برد، زیرا حیات طیبه دینی فقط معنویات نیست بلکه شامل مادیات هم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه گفت: یکی از نشانه‌های بلده طیبه تسهیل امور است که مستقیماً به شهرداری‌ها مربوط می‌شود، ازاین‌رو یکی از وظایف شهرداری تسهیل امور، آسان‌گیری و آسان‌سازی کارها است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مدیران و مسئولان شهرداری باید به آن دقت کنند این است که کار مردم را زود راه بیندازند، گره‌ها را زودتر باز کرده و کارها را تسهیل کنند، زیرا خداوند در مورد انسان‌هایی که کار مردم را راه می‌اندازد و آسان می‌گیرند، آسان می‌گیرد و افزون بر این خداوند انسان‌هایی که سهل گیرند را دوست دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع امکانات و خدمات‌رسانی در شهر، خاطرنشان کرد: باید عدالت را در توزیع امکانات شهری را برای همه مهیا کنیم و در این راستا فرقی بین شهر و حاشیه شهر و طبقه متوسط و طبقه مرفه نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از شهردار جدید بجنورد خواست که حاشیه شهر را دریابد و در خطابی به مسئولان شهرداری گفت: به حاشیه شهر بپردازیم و از حاشیه‌سازی بپرهیزیم، ببینیم و برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha