جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ آیت الله ممدوحی گفت: دانشجویانی که یک شب تفکر می‌کنند تا وسیله ای بسازند تا ما را از کفار بی نیاز کنند ثوابی بیشتر از ۷۰ سال عبادت عابد می برند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله حسن ممدوحی، شامگاه چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: یک اصلی در علم وجود دارد بنام اصل موضوعی که در این اصل، علمی از علمی دیگر وام می‌گیرد و اگر قضیه‌ای در علم دیگر اثبات شده باشد دیگر آن را اثبات نمی‌کنند.

وی افزود: در علوم الهی تخصصی ما یک اصل داریم و آن این است که نظام هستی با تمام طول و عرض یک واحد بسیط است و هیچ ترکیبی در آن نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه به امر فوق الذکر، صادر اول می‌گویند، تصریح کرد: این بدین معناست که پروردگار در اولین آفرینش، جرقه قدرتش را که زد یک واحد متناهی ایجاد کرد براین اساس علومی که مربوط به آفرینش و جهان هستی است جزء علوم الهی محسوب می‌شود.

وی در رابطه با چرایی اینکه علوم مربوط به آفرینش و جهان هستی علوم الهی است، اظهار کرد: همه چیز از هستی نشات گرفته و هستی از خدا پس همه علوم، الهی است و ما علم غیر الهی نداریم؛ یعنی وقتی شهید احمدی روشن و شهریاری کسب علم می‌کنند درست مثل طلبه ای هستند که درس حوزوی می‌خواند و خدا به او همان اجری را می‌دهد که علمای دینی به ازای آموختن علوم دینی اجر می‌برند، پس شهید روشن و شهریاری هم جزء طلاب علوم الهی هستند.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه همه چیز فشرده انرژی است، خاطرنشان کرد: این انرژی در شهرها و روش ها و ترکیبات مختلف تفاوت دارد و این از صنایع الهی است که باید در برابر آن سجده پروردگار را به جا آورد چراکه خدا از یک واحد چنین اختلافات ایجاد کرده است.

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه یک شب فکر کردن یک عالم از هفتاد سال عبادت عابد بالاتر است، عنوان کرد: دانشجویانی که یک شب تفکر می‌کنند تا وسیله ای بسازند تا ما را از کفار بی نیاز کنند ثوابی بیشتر از ۷۰ سال عبادت عابد می برند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha