سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نشست عمومی نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: امروز حوزه ممتازین و نخبگان ارزشمندی دارد؛ نباید گلایه کنیم که پیشرفت نکرده ایم، البته جای پیشرفت هنوز وجود دارد و بخشی از این پیشرفت ها به برکت وجود جامعه مدرسین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز ۱۴ آذر ماه، در آیین اجلاسیه ای منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: خصومت کینه توزان و دشمنان  نشانه حقانیت مسیر انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

وی با تقدیر از نقش آفرینی جامعه مدرسین در طول دوران حیات خود قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: جامعه مدرسین  منشا خدمات و تاثیرگذاری های فراوانی چه قبل و چه بعد از انقلاب بوده است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: جامعه مدرسین قبل از پیروزی انقلاب با امضای مرجعیت حضرت امام(ره) جان ایشان را حفظ کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحول در حوزه های علمیه، اظهار داشت: تحول امری یک روزه و دو روزه نیست، به مرور زمان پیدا می شود؛ در حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه کشور در طول این سال ها تحول خوبی در همه زمینه ها از جمله متون درسی، امتحانات و دیگر عرصه ها ایجاد شده است که جای تقدیر دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: بحمدالله در ساحت های مختلف حوزه نظم و گسترش و رونق کمی و کیفی بسیار خوبی پیدا کرده که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز حوزه ممتازین و نخبگان ارزشمندی دارد؛ نباید گلایه کنیم که پیشرفت نکرده ایم، البته جای پیشرفت هنوز وجود دارد و بخشی از این پیشرفت ها به برکت وجود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به کاستی های حوزه علمیه قم در زمینه زیرساخت ها و کمبود فضای مدارس، گفت: نیاز است بزرگان برای احداث مدارس و مکان هایی که طلاب تحصیل و زندگی کنند اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha