جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهمین اجلاسیه

حوزه/ اعضای کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در عدالت خواهی مبارزه با فساد» نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین به تبیین مهمترین راهکارهاو پیشنهادات خود برای تحقق این موضوع پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عسگر دیرباز دبیر کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در  عدالت خواهی  مبارزه با فساد» نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، اظهار کرد: ضرورت ارتباط بیشتر علما و  روحانیت با  جوانان کشور و آینده سازان، در مسیر تروجی عدالت خواهی و مبارزه با فساد با توجه به آرمان خواه بودن جوانان، سرلوحه قرار دادن عهد نامه مالک اشتر و طرح در جلسات اداری شهرستان ها  از جمله مصوبات است.

وی بیان کرد: لزوم تقویت امر نظارت توسط دستگاه های نظارتی به ویزه  بر فعالیت های کلیدی کشور و مسئولین مهم کشوری در راستای پیشگیری از فساد، پرورش مدیران صالح که در عمل مراعات کننده عدالت بوده و پرهیز کننده از فساد باشند، از دیگر مصوبات کمیسیون بود.

دبیر کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در  عدالت خواهی  مبارزه با فساد» افزود: جامعه مهدوی در زمینه عدالت به منظور تاسی به آن حرکت در مسیر تحقق نسبی آن، توجه خاص جامعه مدرسین به خلا های قانونی و قاونون های ضعیف و تعارض قوانین و لزوم تنقیح قوانین به منظور تامین عدالت و مبارزه با فساد بخش دیگری از مصوبات است.

دیرباز ادامه داد: برنامه ریزی برای کوچک کردن دولت از طریق تامین اشتغال غیر دولتی و تقویت بخش خصوصی، توجه به راهکارهای مفید و اثر بخش امر به معرو ف و نهی از منکر و اقامه نماز و عبادات تاثیرگذار در راستای تحقق عدالت و پیشگیری از فساد خواهد بود.

دبیر کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در  عدالت خواهی  مبارزه با فساد» عنوان کرد: توجه به عدات بین نسلی و آماده سازی برای بسترهای پیشرفت برای نسل های آینده توأم با زمینه های مساعد عدالت، لزوم توحه به ارتقا  و توسعه فعالیت های مدیریت شده مساجد و نقش بی بدیل آنها در تهذیب نفوس و تربیت انسان های شایسته برای تحقق بخشی عدالت و پیشگیری از فساد بخش دیگری از مصوبات کمیسیون بود.

وی ابراز کرد: ضرورت کار رسانه ای هماهنگ و منسجم و هدفمند در راستای تبیین و ترویج و تثبیت گفتمان عدالت، همسو شدن فعالیت های تحقیقات حوزویان و دانشگاهیان در مسیر عدالت قبل از تولید و عدالت بعد از تولید و توزیع و مصرف، کمک حوزه های علمیه به برنامه ریزی در مسیر کاستن از فاصله زیاد طبقاتی و حرکت به سمت مواسات اسلامی جز مصوبات این کمیسیون است.

دبیر کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در  عدالت خواهی  مبارزه با فساد» در ادامه گفت: ضرورت حضور روحانیون تزار اول در مجلس شورای  اسلامی به منظور تدوین قوانین مترقی و پیشگیری از فساد، کمک به علما و حوزه های علمیه، تدوین شاخص های کمی و کیفی  عدالت و مبارزه با فساد، مصوبات دیگر کمیسیون بود.

وی بیان کرد: تشویق مجریان عدالت و تنبیه متخلفان عدالت، لزوم نظارت و علما  و روحانیون به فیلم ها و مستندات و گزارش های رسانه ملی در زمینه ترویج و تثبیت گفتمان عدالت خواهی و مبارزه با فساد جز مصوبات است.

دیرباز خاطرنشان کرد: تبیین و تثبیت نظام مالیاتی هدفمند و جامع مطابق با آیات و روایات و اصول سلامت اقتصاد در نظام اقتصاد اسلامی، توجه به متناسب بودن شهریه فضلای متاهل باتعداد فرزندان آنها، احیای موقوفات معطوف به حوزه های علمیه دیگر مصوبات است.

عضو خبرگان رهبری توجه به حداقل های معیشت طلاب و فضلا و زمینه سازی برای فعالیت های سالم آنها متناسب با فرهنگ حوزه های علمیه را دیگر مصوبات دانست و اظهار کرد: ضرورت تربیت علما و فضلا متناسب با نیازهای جامعه به صورت کمی و کیفی، لزومی یکصدایی حوزه  های علمیه در مسائل اساسی و کلان نظام مقدس جمهور ی اسلامی آخرین مصوبه است.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha