پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی سخنگوی حوزه

حوزه/ سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: نیازمند مجلسی انقلابی هستیم تا شاهد تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام و امثال آن در این مجلس نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رفعتی، در جلسه طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی که شب گذشته در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و گفت: اسلام بدون شک دین تمدن ساز بوده و بی شک علوم دینی این دین باید در حوزه های علمیه تحصیل شود.

وی ابراز داشت: «عمق و غنای دین»، «گستره و شمول دین نسبت به تمامی ساحت های زندگی بشری»، «دارایی انسجام و همگرایی میان تمام ابعاد دین» و «پاسخگوی نیازهای بشر در تمام اعصار و قرون»، چهار ویژگی مهم دین تمدن ساز اسلام است.

رئیس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: اگر اسلام مسئله ای را حرام اعلام کرده است، در کنار آن موضوع دیگری را جایگزین آن کرده تا انسجام و همگرایی میان احکام دین وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تصریح کرد: حوزه های علمیه که معهد پرورش عالمان دین است، باید آموزش های دینی و حوزوی برخوردار از این چهار ویژگی به همراه تهذیب و معنویت باشد؛ اگر در هریک از این ویژگی ها کاستی داشته باشیم، حوزه ناقص است و در تراز دین تمدن ساز نخواهد بود.

وی بیان داشت: «غنای علمی»، «جامعیت»، «چند بُعدی بودن»، «انسجام و همگرایی میان تفکرات و معلومات» و «پاسخگویی به نیازهای جامعه» از جمله خصوصیات طلاب حوزه های علمیه است

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های عملیه اظهار داشت: اگر این خصوصیات به همراه تهذیب و اخلاق در طلبه و استاد حوزه بود، این حوزه در تراز دین تمدن ساز و در تراز حوزه انقلابی قرار خواهد گرفت.

رئیس شبکه جهانی ولایت ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که حوزه باید انقلابی بماند، در همین راستاست.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان ساخت: امروز مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و طلاب و فضلا موظفند برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند تا هم بتوانیم به منویات رهبر انقلاب که مشارکت حداکثری است، جامه عمل بپوشانیم و هم افرادی اصلح، ولایی و پرتلاش وارد مجلس شوند.

وی تصریح کرد: ما نیازمند مجلسی انقلابی هستیم تا شاهد تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام و امثال آن در این مجلس نباشیم.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: باید با مشارکت حداکثری مردم، اشتباهات گذشته جبران شده و افرادی توانمند، انقلابی و متخصص وارد مجلس شوند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام رئیسی، نماینده طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: نائین و خوروبیابانک منطقه ای کویری، اما دارای مردمانی متدین می باشد که از دل آن منطقه، طلاب بسیار باصفا و متدینی در حوزه علمیه قم حضور داشته و مشغول به تحصیل هستند.

وی ابراز داشت: امروز بیش از ۴۰۰ طلبه از منطقه نائین و خوروبیابانک و فرخی در حوزه علمیه قم حضور دارند که تعداد زیادی از این اشخاص، از مدرسین حوزه بوده و در سمت های گوناگون حضور دارند.

نماینده طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی خاطرنشان ساخت: استان اصفهان دومین رتبه حضور طلاب را در شهر مقدس قم دارد؛ اما از حیث برخی از مشکلات، جزو رتبه های آخر بوده که نشان از معنویت و صفای طلاب این خطه دارد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در مجمع طلاب برخی از شهرستان ها در حال اجراست، برگزاری برنامه های ماهانه با حضور طلاب و خانواده های آنان است که آماده برگزاری این برنامه ها بوده و نیازمند همکاری، همیاری و همدلی شما عزیزان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    از ایشان بعید است.ثبت الارض ثم النقش
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام ، میدانید زنگنه بشدت در تلاش برای خریدن ارا نمایندگان محلس با لابیگریهای مالی است و افراد شاخصی از جمله باهنر هم به او کمک می کنند. زنگنه به زمان نیاز دارد تا هم جو احساسی حاکم بر مجلس بخوابد هم بحث بودجه مطرح و وقت مجلس گرفته شود تا استیضاح مطرح نشود یا یکی دو ماه عقب بیفتد که آن زمان هم بحث انتخابات مجلس است و گرفتاریهای نمایندگان خیلی زیاد و عملا استیضاح به حاشیه می رود . آقای حسنوند رئیس کمیسیون انرژی و کارمند وزارت اطلاعات هم شاید به دستور دولت (وزارت اطلاعات) در این راه به زنگنه کمک می کند و هنوز درخواست استیضاح را به هیئت رئیسه نفرستاده ظاهرا با این بهانه که با ترک جلسه کمیسیون توسط 12 نفراز نمایندگان جلسه کمیسیون از رسمیت خارج شده است که مشخص است بهانه است. چرا از حسنوند از طریق گزارش و مصاحبه نمی پرسید چرا استیضاح را به هیئت رئیسه نمی دهد؟ چرا اسامی نمایندگانی که جلسه را ترک کردند تا عمدا کمیسیون را به قول خودشان از رسمیت بیندازند را علنی نمی کنید و در سایتتان از آنها سوال نمی کنید چرا جلسه کمیسیون را ترک کردند؟ چرا اجازه می دهید این نمایندگان خائن به مردم در سایه بمانند؟
    • منتقد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      0 0
      چه ربطی به این خبر داره حوزه نیوز احتمالا از این صحبت ها خوشت آمده بخاطر همین گذاشتی