پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای تبلیغ استان همدان

حوزه/ دبیر شورای تبلیغ استان همدان، جدیدترین مصوبات این شورا را تشریح کرد.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی تبلیغ، در دفتر امام جمعه همدان، گفت: پس از آن که در جلسه دوم این شورا مصوب شد تا از شورای هماهنگی حوزه خواهران و سپاه نیز نماینده‌ای در این جلسات حضور داشته باشد، این جلسه، اولین جلسه ای بود که با حضور همه اعضا بود همراه بود.

وی افزود: اولین دستور این جلسه در زمینه تبلیغ روستایی بود، که مصوب شد تا با حضور حوزه، سازمان تبلیغات، سپاه و اداره اوقاف کمیته‌ای با محوریت حوزه تشکیل شود تا هر اعزام و جابه جایی در روستاها تنها با تایید و زیر نظر این کمیته انجام شود.

دبیر شورای تبلیغ استان همدان با اشاره به مشکلات تبلیغ در روستا ها، یادآور شد: در برخی از روستا که جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نفر دارند روحانی هجرتی و مستقر سازمان در آنجا حضور دارد اما در بعضی از روستاهایی که جمعیتی بالای ۱۰۰۰ نفر دارند و یا آسیب دار هستند، متاسفانه روحانی در آن جا حضور ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با تصویب این مصوبه، هماهنگی بی نظیری بین این ارگان ها اتفاق خواهد افتاد، ابراز داشت: البته تعدادی روستای بالای ۱۰۰۰ نفر نیز باقی مانده است که قرار است، اعضا این جلسه هر یک برای پوشش برخی از این روستاها توسط نهاد زیر مجموعه خود اقدام کنند.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به اهمیت بحث آموزش و توانمندسازی مبلغان یادآور شد: بنا بر مصوبه دیگر امروز شورای تبلیغ استان همدان، در جهت ارتقا کیفی کار مبلغان، مضوب شد نهادها و مجموعه های مرتبط دوره هایی را برای توانمند سازی این عزیزان برگزار کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مبلغان حاضر در روستا با محدودیت‌های جدی مواجه هستند، ابراز داشت: بنا بر مصوبه شورای عالی تبلیغ استان و زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه استان سرکشی هایی مفصلی از خانواده این مبلغان صورت خواهد گرفت تا علیرغم رسیدگی به مشکلات موجود در افزایش انگیزه این افراد نیز تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha