جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه ودانشگاه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه و اصلی‌ترین عامل تقویت ارتباط و پیوند بین این دو نهاد در وحدت آرمانی و راهبردی، گفتگوی عالمانه و آزاداندیشانه و تقسیم کار منطقی و عادلانه است.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به تبیین برکات و ثمرات این مهم پرداخت و اظهار کرد: از قبل ایده وحدت این دو نهاد، حوزه و دانشگاه و طلبه و دانشجو در میدان‌های خدمت و جهاد علمی و فرهنگی در کنار هم و با هم خدمات بی‌شماری از خود به جای گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: از دوران دفاع مقدس و با شکل‌گیری بسیج طلبه و دانشجو تا اردوهای علمی و فرهنگی تا تشکیل گروه‌های جهادی علمی و فرهنگی و سازندگی، جلوه‌های زیبایی از این وحدت سازنده را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام غلامی اضافه کرد: با این همه و علیرغم تلاش‌های و مجاهدت‌های فراموش ناشدنی، این مسیر آن‌چنان که باید و شاید پیموده نشده است.

استاد حوزه  گفت: موانع و مشکلات مغزافزاری و نرم‌افزاری، نگاه‌های سطحی و نادرست و شعاری به وحدت حوزه و دانشگاه، بسنده کردن به اقدامات نمادین و سمبلیک و نگاه‌های خوش‌بینانه و بدبینانه افراطی به این مهم ازجمله مواردی است که در مقابل این روند و رویه مانع ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: عدم توجه دقیق به رهنمودهای امام و رهبری در مقوله وحدت این دو نهاد، عدم اهتمام لازم توسط سیاست‌گذاران و تصمیم گیران هر دو نهاد برای تحقق عینی‌تر وحدت به اضافه توطئه‌های فراوان و دست‌های پیدا و پنهان استکبار و عوامل داخلی او ازجمله عواملی است که موجب کُندی این حرکت بالنده و ضروری شده و باید در چله دوم انقلاب مرتفع شود.

این استاد حوزه  با اشاره به ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تکمیل حلقه‌های فرایند رسیدن به این آرمان بلند، تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی هدف اصلی در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه و اصلی‌ترین عامل تقویت ارتباط و پیوند بین این دو نهاد در وحدت آرمانی و راهبردی، مبتنی بر باهم نگری انقلابی و هم‌اندیشی و همفکری مؤمنانه، گفتگوی عالمانه و آزاداندیشانه، تقسیم کار منطقی و عادلانه است.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به اولویت‌های موجود در این بخش، اظهار کرد: تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی مشترک به معنای حقیقی کلمه برای حل مشکلات کنونی جامعه و به رسمیت شناختن واقعی سهم و نقش هریک از دو نهاد در تحقق بیانیه گام دوم ازجمله این اولویت‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha