پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی، وحدت بین حوزه و دانشگاه را مرتفع کننده بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی برای تحقق سعادت دنیا و آخرت مردم پایه ریزی شده است و حوزه و دانشگاه را باید بال‌های تحقق این هدف نامید.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند، بحث وحدت حوزه و دانشگاه بود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت ایجاد اتحاد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امام راحل توانست در سایه ایجاد اتحاد در بین همه گروه، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و طاغوت را سرنگون کند و لذا حاکم بودن این اتحاد تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) امری ضروری است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: علیرغم همه این موضوعات، اما تاکید بیشتری بر روی وحدت بین حوزه و دنشگاه وجود دارد، چرا که این دو قشر تغذیه کننده جامعه در مسائل مادی و دنیوی و مسائل فکری و معنوی هستند.

وی، وحدت بین حوزه و دانشگاه را مرتفع کننده بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: انقلابی اسلامی برای تحقق سعادت دنیا و آخرت مردم پایه ریزی شده است و حوزه و دانشگاه را باید بال‌های تحقق این هدف نامید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نتیجه این اتحاد را پیشرفت کشور عنوان کرد و یادآور شد: هر چه این دو قشر بیشتر با هم ارتباط داشته باشند و تبادل نظر علمی ما بین اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب برقرار باشد، حرکت کشور به سمت پیشرفت از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان می توانند معنویت را از حوزه کسب کنند و حوزه ها نیز برای رفع مشکلات دنیوی، از راه حل‌های دانشگاهیان استفاده کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جوانان را امیدهای آینده کشور می نامند، به لزوم حمایت از جوانان اشاره کرد و گفت: امروز نیاز به این داریم که کار ها به دست جوانان سپرده شود و همان طور که در جبهه ها همین جوانان توانستند به موفقیت دست پیدا کنند امروز نیز توانایی این کار را خواهند داشت؛ البته در این راه نیز مقام معظم رهبری پیشگام می باشند و با جوانگرایی در بین ائمه جمعه، به نوعی آغاز کننده این حرکت بوده اند.

وی به تشریح اقدامات حوزه علمیه و دانشگاه همدان در استحکام این وحدت پرداخت و ابراز داشت: در همدان بحمدالله در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه قدم هایی مهمی برداشته شده است و علاوه بر برگزاری جلسات مشترک بین حوزویان و دانشگاهیان، اتاق مستقلی نیز در دانشگاه بوعلی به عنوان دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، دایر شده است.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان تاکید کرد: امیدواریم همانند شهید مفتح و شهید مطهری که جان خود را در این راه تقدیم کرده اند، ما نیز بتوانیم در همین مسیر گام برداریم و دانشگاهیان را با مسائل انقلابی و اعتقادی بیشتر آشنا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha