پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب خوانی

حوزه/ به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و نشر کتابک، جشن یلدای کودک و نوجوان کتابخوان با هدف آشنایی نسل جدید با سنت‌های اصیل ایرانی و اسلامی به خصوص صله رحم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در آغاز این برنامه، کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان: پاسخ به ۴۰ پرسش کودکان و نوجوانان درباره خدا» نوشته حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری توسط مهرداد خلیل زاده، عضو کتابخانه یادگار امام (ره) معرفی و بخش هایی از آن خوانده شد. سپس مسابقه ای شاد و مذهبی با محوریت اساس دین نماز است،   به منظور ترویج فرهنگ نماز با ادبیات کودک و نوجوان اجرا شد.

در بخشی دیگر، با استفاده از زبان طنز و هنر، نمایشی خلاق با موضوع اهمیت سلام در دین مبین اسلام و نقش آن در تعامل بهتر و ایجاد صمیمیت در ارتباطات میان فردی ایفا شد که  این نمایش با هدف انتقال نکات اخلاقی همراه بود.

در ادامه مراسم شعرخوانی با موضوع شب یلدا و احترام به خانواده به ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همچنین ساخت اوریگامی میوه های شب یلدا انجام شد.

همچنین برای ترغیب و توجه کودکان و نوجوانان به کتابخوانی مسابقه شاد «داخل بادکنک ها کتاب است» اجرا شد. در این بازی شاد ومهیج،  کودکان و نوجوانان پس از ترکاندن بادکنک ها و پیدا کردن جملات درون آن،  با چیدن کلمات و جملات مناسب در کنار یکدیگر آن را بلندخوانی کردند.

در ادامه فرشته سادات حسینی، خواهر شهید مدافع حرم و عضو فعال کتابخانه آیت الله العظمی خامنه ای، ضمن خواندن اشعار فردوسی به معرفی حکیم ابوالقاسم فردوسی و کتاب «شاهنامه فردوسی» بازنویسی مسعود خیام پرداخت و درباره علاقه این شاعر شهیر ایرانی به مطالعه و زبان پارسی صحبت کرد.

گفتنی است انجام ورزش باستانی توسط اعضای تیم دانش آموزی ورزش باستانی که آغاز آن با ذکر خداوند،  مدح حضرت علی (ع) و با هدف پرورش روحیه جوانمردی همراه بود که این برنامه بسیارمورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت، ضمن آن که قصه گویی، حافظ خوانی و مثنوی خوانی و تفال به اشعار حافظ از دیگر برنامه های جشن یلدای کتابخوانان کودک و نوجوان بود.
همچنین اجرای دو نمایش طنز با عنوان اهمیت« علم و خدمات کتابخانه ای» و «کارآگاهان مدرسه»، اهدای کتاب، پذیرایی سنتی، اهدای جوایز و برپایی نماز جماعت پایان بخش این مراسم شاد و فرهنگی مذهبی بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha