جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه اسلامی علیگر رتبه دوم در میان دانشگاه های هند را به خود اختصاص داد

حوزه/ طبق نتایج ارائه شده توسط سازمان «اخبار آموزشی ایالات متحده» دانشگاه اسلامی علیگر در فهرست «رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی 2019» در میان دانشگاه های هندی، در مقام دوم قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ummid، سازمان «اخبار آموزشی ایالات متحده آمریکا و رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2019»، دانشگاه اسلامی علیگر را در فهرست «رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی 2019» در میان دانشگاه های هندی، در مقام دوم قرار داد.

طبق گزارش این آژانس، گروه ریاضیات دانشگاه اسلامی علگیر در بین دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزشی هندی با امتیاز 46.9 مقام نخست و در جهان مقام 154 را به دست آورد.

 به همین ترتیب نهاد رتبه بندی جهانی، مرکز مطالعات بیولوژی و بیوشیمیایی (علوم زیستی) این دانشگاه را  با کسب امتیاز 35، در بیان دانشگاه ها و موسسات هندوستان درمقام نخست و در رتبه جهانی در مقام 294 قرار داده است. گروه های فیزیک و شیمی این دانشگاه نیز به ترتیب در رتبه جهانی 465 و 518 جهانی قرار گرفتند.

گفتنی است سازمان اخبار آموزشی ایالات متحده، داده های آموزش عالی را برای موسسات تحقیقاتی جهانی هدایت می کند. رتبه های آن به عنوان یک شاخص و به عنوان کمک به مدیریت استراتژیک مؤسسات در سراسر جهان تصویب شده است. از طریق این رتبه بندی ها ، دانشجویان در سراسر جهان انتخاب رشته تحصیلی و شغلی خود را انجام می دهند.

لازم به ذکر است دانشگاه اسلامی علیگر ،  یکی از دانشگاه‌های پرسابقه کشور هند است که در شهر علیگر ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان قرار دارد.

در سال ۱۸۷۵ سید احمد خان در شهر علیگر مدرسه‌ای به نام «مدرسة العلوم» ‌برای بالا بردن سطح دانش مسلمانان تأسیس گردید. این مدرسه بعدها توسعه یافت و در سال ۱۸۷۷ به نام «محمدن انگلو اورینتل کالج»  کالج اسلامی خاوری و انگلیسی با فعالیت بیشتر به کار خود ادامه داد. او در این کالج از دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج که در سفر به انگلستان از آن‌ها دیدن کرده بود الگوبرداری کرد. این کالج در سال ۱۹۲۰ به دانشگاه اسلامی علیگر   تغییر نام و ارتقاء یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha