پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید اعجاز رضوی

حوزه/حجت الاسلام سید اعجاز رضوی روحانی فعال شیعه جامو و کشمیر که سه ماه پیش به اتهام همکاری با کنفرانس حریت توسط نیروهای امنیتی هند بازداشت شده بود آزاد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید اعجاز رضوی روحانی فعال شیعه جامو و کشمیر که سه ماه پیش به اتهام همکاری با کنفرانس حریت توسط نیروهای امنیتی هند بازداشت شده بود آزاد شد.

یکی از نزدیکان حجت الاسلام والمسلمین سید اعجاز رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار "حوزه" اظهار  داشت: کنفرانس حریت متشکل از احزاب مختلف سیاسی کشمیر است که علیه حکومت هند در کشمیر فعالیت سیاسی دارند، اما این ادعا از طرف مقامات امنیتی در حالی بیان شده است که این روحانی شیعه با هیچ کدام از احزاب سیاسی و کنفرانس حریت همکاری نداشته و فعالیت های او به طور مستقل انجام می شود.

طبق این گزارش بعد از چند روز بازداشت مشخص شد که ایشان طبق ماده PSA (قانونی که  اجازه ی بازداشت اشخاصی که به هر دلیلی علیه امنیت ملی اقدام داشته و یا بخواهد زیانی وارد کنند، تا دو سال داده شده است) بازداشت شده و نیروهای امنیتی اقدام برخی جوانان به پرتاب سنگ علیه نیروهای امنیتی را اقدامات زیان آور وی اعلام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اعجاز رضوی در منطقه زدی بال کشمیر فعالیت فرهنگی انجام می دهد و فعالیت های انقلابی و ظلم ستیز وی راهنمای جوانان شیعه منطقه زدی بال می باشد و هیچگاه علیه ظلم و جنایات هند در کشمیر سکوت نکرده است.

وی گفت: در سال ۲۰۱۶ زمانی که نیروهای نظامی هند بسیاری از جوانان اهل سنت کشمیر را به شهادت رساندند، این روحانی مبارز کانون های اعتراضی شیعیان را علیه ظلم و جنایات کشمیر تشکیل داد و از جمله افرادی بود که علیه فتنه هند برای ایجاد جدایی بین شیعه و سنی فعالیت کرد.

وی اظهار داشت: در مرداد ماه امسال، در جریان لغو ماده ۳۷۰، حجت الاسلام والمسلمین سید اعجاز علیه این ظلم ها و تحقیرهای هند سکوت نکرد و چون مقامات هند از هر صدایی که علیه ظلم بلند شود واهمه دارند وی را بازداشت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی زیدی PK ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    ماشاءﷲ آقا اعجاز به عنوان شخصیتی الهام بخش ظاهر شد که در برابر سلطنت استبداد محکم ایستادگی کرد ، در حالی که دیگران برای تأمین منافع خود با جزر و مدی گریختند