پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقامه نماز در مسجد جامع سرینگر پس از 4 ماه تعطیلی

حوزه/ نیروهای امنیتی و پلیس هند، به بهانه سرکوب شورش ها و آرام نگه داشتن اوضاع، مسجد جامع سرینگر بزرگترین مسجد کشمیر را به مدت 4 ماه تعطیل کرده بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، پس از 4 ماه تعطیلی درهای بزرگترین مسجد کشمیر، به روی مسلمانان باز شد و نمازگزاران در این مسجد نماز جماعت اقامه می کنند.

برای نخستین بار پس از 4 ماه تعطیلی، روز چهارشنبه نماز جماعت در مسجد جامع سرینگر، بزرگترین شهر کشمیر برگزار شد و محدودیت اقامه نماز در این منطقه مسلمان نشین و بزرگترین مسجد کشمیر بالاخره به پایان رسید. نزدیک به یکصد نمازگزار برای اقامه نمازهای ظهر و عصر در این مسجد جمع شدند.

مسجد جامع سرینگر در5 آگوست، پس از اینکه وضعیت نیمه خودمختار کشمیر توسط نارندرا مودی نخست وزیر ناسیونالیست هندو برداشته شد، و فشارهای امنیتی شدیدی بر کشمیر وارد شد، به حالت تعطیل درآمد.

 مفتی غلام رسول ، که نمازهای روزانه را در مسجد اقامه می کند گفت: ما منتظر بودیم تا شرایط بهتر شود و پلیس اجازه باز شدن درهای مسجد را بدهد.

گفتنی است مسجد جامع سرینگر که چند قرن قدمت دارد از آجر و چوب ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین مساجد در این شهر با 1.2 میلیون جمعیت می باشد که اغلب آنان 96% مسلمان هستند و هزاران تن در نماز جماعت شرکت می کنند.

لازم به ذکر است تعطیلی مسجد سرینگر اتفاق جدیدی نبوده و در چند دهه های اخیر نیز هندی ها به بهانه های مختلف و  برای سرکوب شورشیان این مسجد را تعطیل کرده اند.

بشیر احمد ، یک تاجر محلی گفت:   مسجد جامع نمادی از ایمان ماست.حمله به ما فقط جسمی نیست ، آنها همچنین نمادهای مقدس ما را ویران می کنند.

عاطقه ، زن مسنی که تنها از یک نام استفاده می کند، در حالی که یکی از 378 ستون چوبی در مسجد را در آغوش گرفته بود، گفت:  قلب من در تمام این ماه ها سوزانده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha