پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جسله اعتراض آمیز طلاب هندی در قم

حوزه/ سخنرانان جسله اعتراض آمیز طلاب هندی در قم گفتند: در سطح بین الملل این تفکر بود که در هندوستان مردم ادیان مختلف با آرامش زندگی می‌ کنند و حقوقشان سلب نمی شود اما با تصویب این لایحه ضد انسانی ، کشور دچار فتنه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجلس سنای هند روز چهارشنبه قانون اعطای شهروندی به اقلیت غیرمسلمان این کشور را تصویب کرد. این قانون یک روز پس از تصویب در پارلمان هند، در مجلس سنای این کشور نیز با ۱۲۵ رای موافق در برابر ۱۰۵ رای مخالف به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه، بودایی‌ها، مسیحیان، هندوها، پارسیان (زرتشتی‌ها) و سیک‌هایی که پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان گریخته‌اند، از جمله اقلیت‌های مذهبی هستند که می‌توانند شهروندی هند را دریافت کنند، اما مسلمانان نمی توانند شهروند هند شوند.

طلاب هندوستانی مقیم حوزه علمیه قم در اعتراض به این لایحه تجمعی در مدرسه علمیه مرعشیه برگزار کردند.

حجت الاسلام عابد رضا نوشاد طلبه هندوستانی در سخنرانی خود در این جلسه گفت: لایحه جدید که در هندوستان تصویب شده است، برای ضربه زدن به قانون اساسی کشور است و مسلمانان هیچ وقت این لایحه را قبول نخواهند کرد و برخی می‌خواهند با تصویب این لایحه در کشور تفرقه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ما پیروان کربلا هستیم  و در برابر ظلم سکوت نمی کنیم اظهار داشت: ما امروز اینجا آمده ایم، زیرا به مسلمانان کشورمان ظلم شده است و ما در هر جای دنیا به هرکس ظلمی شود به میدان خواهیم آمد و صدای اعتراض خود را بلند خواهیم کرد.

وی افزود: ما برای  دفاع از حقوق مظلومان همیشه در صحنه خواهیم ماند زیرا پیرو مکتب حسینی هستیم و این درس کربلا است. امروز مردم مسلمانان هندوستان به خیابان آمدند و علیه این قانون ضد مردمی و ضداسلامی معترض هستند، مسلمانان هند باید با اتحاد علیه این لایحه  اقدام کنند، زیرا اگر امروز در برابر این لایحه ساکت بمانیم فردا نوبت ما هم خواهد رسید و اعتراض به ظلم یک تکلیف دینی است.

اعتراض به ظلم فریضه دینی است

حجت الاسلام سید عاقف زیدی عضو مجلس علمای هند قم هم در سخنران خود اظهار داشت: با وجود اینکه مسلمانان در مجلس و سنای دولت هند در اکثریت نیستند، این قانون ضد انسانی و ضد اسلامی نیز مثل قانون لغو خودمختاری کشمیر به راحتی تصویب شد و این باعث نگرانی جامعه مسلمان هندوستان و بین المللی شده است به گونه ای که دانشجویان دانشگاه هایی که اکثریت دانشجویان آن غیر مسلمان هستند نیز علیه این لایحه ضد اسلامی به خیابان آمده اند.

وی افزود: سازمان بین الملل، نخست وزیر پاکستان و سیاستمداران داخلی و بین المللی هم در مورد این لایحه بیانیه دادند و اظهار نگرانی کردند، چون در سطح بین الملل یک تفکری بود که در کشور هندوستان مردم ادیان مختلف با آرامش در کنار هم زندگی می‌ کنند و حقوقشان سلب نمی شوند اما با تصویب این لایحه ضد انسانی کشور دچار فتنه شده و بدنام می شود.

عضو مجلس علمای هند گفت: از زمانی که  دولت فعلی برسرکار آمد زندگی مردم مسلمانان تنگ شده است و شاهد اتفاقاتی مانند تصمیم گیری درقبال کشمیر و مسجد بابری بوده ایم و اکنون آنها با این قانون جدید یک میلیون و نهصد هزار انسان را به اضطراب انداختند که اکثریت آنها مسلمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مراد رضا رضوی هم در سخنرانی خود گفت: امروز ما برای این جمع شدیم چون این یک موضوع مهمی است، اختلافات همیشه باعث ضعف جامعه بوده و  این جلسه امروز ما جلسه وحدت و بیداری است، حوزه علمیه قم مانند همیشه پرچمدار اتحاد و حامی مظلومان است.

وی در ادامه افزود: امروز دارند میگویند که این لایحه علیه مسلمانان است، نه این  درست نیست، اگر در واقع خوب تحلیل کنیم می فهمیم که این لایحه جدید ضد قانون اساسی کشور است و برای ضربه زدن به منافع کشو تصویب شده است، اگر دولت می خواست اقلیت های ستم دیده کشورها را شهروندی بدهد، چرا در این  قانون کشور همسایه خودمان چین را نیاورده است ...؟ آنها در واقع میخواهند با  این لایحه  داعش و طالبان را به هندوستان بیاورند و امنیت هندوستان را برهم بزنند.

وی با بیان اینکه صهیونست ها فقط خودشان را انسان می دانند گفت: این تفکر صهیونیست ها و یهودیت است که فقط خودشان انسان هستند و بقیه حیوان، و امروز به دنبال ترویج چنین تفکری در هند هستند و صهیونیست ها میخواهند با کمک داعش و طالبان  امنیت و منابع هند را نابود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مراد رضا رضوی با اظهار این که اگر مسلمانان متحد بودند کسی جرات نمی کرد چنین قانونی را تصویب کنند گفت: اگر ما در مسئله سلب خودمختاری کشمیر سکوت نمی کردیم و در برابر ظلم به مسجد بابری متحد بودیم امروز کار به اینجا نمی رسید.

اگر ما در مسئله سلب خودمختاری کشمیر سکوت نمی کردیم و در برابر ظلم به مسجد بابری متحد بودیم امروز نوبت به اینجا نمی رسید

وی ادامه داد: دولتمردان باید بدانند که فرعون با آن همه قدرت و دبدبه نتوانست به ظلم خود ادامه بدهد و شما نیز که برای چهار سال قدرت را به دست می‌گیرید نمی توانید کاری بکنید و خوب است برای زمان بعد از سلب قدرت هم فکر کنید.

وی گفت: به ما درس دفاع از حقوق اقلیت ها ندهید  چون ما پیروان پیشوایی همچون حضرت علی (ع) هستیم که در خصوص تبیین حمایت در پناه قانون به حکومت می‌فرمایند «به من خبر رسیده که فردی از لشکر معاویه بر زن مسلمان و زنی دیگر از اهل کتاب که هم‌پیمان با مسلمانان است واردشده و خلخال و دستبند و گردنبند آن‌ها را به‌زور گرفته است... لذا اگر انسان مسلمان بعدازاین واقعه به جهت تأسف بر آن بمیرد نباید سرزنش شود». اگر به دنبال حکومت هستید به روش حکومت حضرت علی حکومت کنید.

رضوی جنایات اخیر پلیس هند به دانشجویان را به شدت محکوم کرد و گفت: ما همیشه حامی مظلوم و علیه ظالمان هستیم.

حجت الاسلام سید رضا حیدر شامی سخنران دیگر این جلسه هم گفت: ظالم وقتی از ما حمایت می کند باید بدانیم که این محبت به ما نیست بلکه برای منافع شخصی خودش است، چرا با این همه عجله این قانون ضد انسانی را تصویب کردند؟ زیرا در پس‌پرده آن توطئه بزرگی نهفته است و اگر ما قبل از این برای حقوق خودمان ایستادگی می کردیم امروز نوبت به اینجا نمی رسید.

ما همیشه حامی مظلوم و علیه ظالمان هستیم

شامی با اشاره به اینکه امروز عدالت و انسانیت در هند در خطر است گفت: امروز در هندوستان به اموال دولتی و مردمی خود پلیس دارند آتش می زنند، چون می خواهند مسلمانان را به عنوان وحشی به دنیا معرفی کنند، امروز یک مشت آدم به دنبال ضربه زدن به  قانون اساسی هندوستان است.

وی افزود: درمورد کشمیر همه مسلمانان و هندو متحد هستند و می‌گویند که کشمیر را به بزرگترین زندان دنیا تبدیل کرده است. ما نباید از این اتفاقات نگران شویم زیرا ما پیروی مکتبی هستیم که نه در سوریه شکست خوردیم نه در عراق نه در هندوستان شکست خواهیم خورد، شما ببینید به راهنمایی مراجع که پناهگاه ما هستند در یمن یک گروه کوچک به استکبار جهانی پیروز شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha