چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پس از 109 روز تعطیلی، مسجدجامع کشمیر بازگشایی شد

حوزه/ درحالی که مسجد جامع سرینگر، بزرگترین و مهمترین مسجد کشمیر در بیش از 100 گذشته توسط شبه نظامیان هندی به حالت تعطیل و محاصره درآمده بود، این محدودیت ها سرانجام برداشته شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tribuneindia، تعطیلی مسجد جامع سرینگر دردره جامو و کشمیر، پس از 109 روز بالاخره امروز به پایان رسید، با این حال با وجود برداشتن محدودیت ها، به دلیل تعطیلی منطقه، نماز جماعت در این مسجد برگزار نگردید.

یک مقام پلیس منطقه شمالی شهر مدعی شد: قفل های این مسجد برداشته شده اند.  و از جانب ماهیچ محدودیتی برای اقامه نماز وجود ندارد.

این مسجد که در قرن چهاردهم ساخته شده است، از پنجم آگوست تا به امروز بسته مانده بود و بیش از 100 روز مسلمانان اجازه اقامه نماز را در آن نداشتند.  در شانزدهمین جمعه متوالی، از زمان ابطال ماده 370، (متلاشی ساختن حکومت خودگردان کشمیر توسط هند) پرسنل شبه نظامی در خارج از دروازه های این مسجد مستقر شده بودند.

 میرواعظ عمر فاروق یکی از رهبران مسلمانان کشمیر، و از جدایی طلبان، از بانیان مسجد که معمولا پیش نمازی در این مسجد بر عهده او قرار دارد، سه ماه گذشته را در بازداشت به سر برده است. گفتنی است این مسجد یک مرکز اصلی اعتراضات ضددولت هند در سال های اخیر به حساب می آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha