جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / پنجمین همایش استانی خادمین هیئت رزمندگان ثارالله همدان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: هیئتی واقعی امروز باید برای پیروزی حق در انتخابات تلاش کند و با تبلیغ چهره به چهره ضرورت شرکت در انتخابات را برای مردم تبیین کند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در پنجمین همایش استانی خادمین هیئت رزمندگان ثارالله همدان، هیئت‌ را زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) دانست و گفت: عشق و محبت به اهل بیت که امروز در سراسر جهان شاهد آن هستیم، موضوعی است که از هیئت‌های ایرانی به آنجا صادر شده است.

وی با اشاره به ویژگی های یک فرد هیئتی، خاطر نشان کرد: ارادت به اهل بیت از ویژگی های اصلی فرد هیئتی است و این ارادت نیز دائمی است و مختص به زمان خاصی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درک تاریخ اسلام را از مسائلی برشمرد که افراد هیئتی نسبت به آن تبحر خاصی دارند و گفت: اگر پای دین وسط بیاید، این هیئتی‌ها هستند که تا پای جان برای حفظ دین ایستادگی خواهند کرد.

وی هیئتی‌ها را اهل درک مسائل جامعه و با بصیرت دانست و یادآور شد: هیئتی‌ها هیچ گاه اهل شعار نبوده و نیستند بلکه به تربیت و تهذیب نفس مشغول هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جنگ امروز، جنگ در عرصه اقتصاد است و کسی که کار اقتصادی انجام می‌دهد جهادگر است»، تاکید کرد: همانند گذشته هیئت‌های ما باید فرهنگ قرض‌الحسنه را احیا کنند و با ایجاد تعاونی‌هایی در رفع مشکلات موجود وارد میدان عمل شوند.

وی تصریح کرد: حضور فعال ما در عرصه اقتصادی یکی از ضروریت ها است و اگر ما در این عرصه فعال نباشیم، قطعا افراد سرمایه ‌دار، با بردن سرمایه‌ها، بر ما حاکم خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان هیئت را محلی برای عشق ورزی به اهل بیت عنوان کرد و گفت: علت حضور همه ما در هیئت، بر حول محور اهل بیت می چرخد؛ بنابراین هیئتی‌ها با توسل به اهل بیت می‌توانند بسیاری از گرفتاری‌های امروز اعضای هیئت خودشان را حل کنند.

وی با بیان اینکه فرد هیئتی مخالف با اسراف است، ابراز داشت: کسی که اهل هیئت است هیچ گاه به سمت برگزاری مراسم عروسی پرهزینه نخواهد رفت و با آن مخالف خواهد بود.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و اهمیت انتخابات در جامعه، یادآور شد: الگوی ما در انتخابات باید حضرت زهرا (س) باشد؛ ایشان چهل شبانه روز درب خانه‌ها را می‌زدند و برای انتخاب اصلح روشن گری می‌کردند.

وی تصریح کرد: هیئتی واقعی نیز امروز باید برای پیروزی حق در انتخابات تلاش کند و با تبلیغ چهره به چهره ضرورت شرکت در انتخابات را برای مردم تبیین کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha