پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فاطمه محدثه

حوزه/ مشاور حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: تامل در زندگی متقین که لحظه لحظه زندگیشان را با دقت و تأمل و با تحقیق و پژوهش گذرانده اند، نشانگر موفقیت محققان راه حق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم مرضیه حسینی، مشاور و مبلغ حوزه در نشست اخلاقی ـ معرفتی با موضوع «ایمان و تعهد تضمین کننده پیشرفت های علمی بشر» در سالن اجتماعات  مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان خطاب به طلاب گفت: باید بدانید که بدون تحقیق حتی مسلمانی ما نیز صحیح نخواهد بود کسی که ادعای مسلمانی می کند موظف است در مورد دینش تحقیق کرده باشد و تحقیق به معنای تلاش برای رسیدن به حقیقت است.

مشاوره حوزه با بیان مشکل حجاب زنان مسلمان یادآور شد: علت اصلی سستی در این واجب الهی، عدم تحقیق در دین است و اگر تمام زنان مسلمان پوشش خود را با مطالعه و تحقیق انتخاب کرده بودند، هرگز با ایجاد شبهات به راحتی آن را کنار نمی گذاشتند.

خانم حسینی اظهار داشت: دین تقلیدی پایه های محکم و استواری ندارد بلکه با استفاده از محضر علما و کتابهای ایشان می توان دین تقلیدی را به دین تحقیقی تبدیل کرد. بسیاری از غم و غصه های زندگی انسانها به این دلیل است که در عقایدمان به یقین نرسیده ایم، اگر مسلمان به عدالت و حمایت الهی با تمام وجود ایمان داشته باشد، در جریان زندگی ناامید نخواهد شد.

مشاور حوزه ادامه داد: ذهن انسان توانایی رسیدن به تمام حقیقت ها را دارد، زیرا انسان از نظر فطری موجودی حقیقت جو است. فراموش شدن این حقیقت نیز در ملاک های زندگی انسانها مانند، انتخاب همسر بسیار تأثیرگذار است. جوانی که بدون اندیشه و تحقیق زندگی می کند هرگز نمی تواند در مسیر ازدواج، بهترین انتخاب را داشته باشد.

وی اظهار داشت: با دقت در زندگی متقین که افرادی محقق هستند و لحظه لحظه زندگیشان با دقت و تأمل گذرانده و خداوند نیز عاقبت و سرانجام نیک را برایشان رقم زده است، این مسئله به خوبی روشن می شود که تنها محققین راه حق، موفق خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha