جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی حضرت زینب

حوزه/ مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان از برگزاری همایش ملی "زینب(س) تجلی حقیقت"، در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  خانم مریم میرکریمی با اعلام این خبر گفت: اولین پیش نشست همایش ملی "زینب(س) تجلی حقیقت" از سوی مجموعه حوزوی و مرکز پژوهش های اسلامی الزهزاء(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به شخصیت حضرت زینب(سلام الله علیها) که در خاندان وحی، امامت و ولایت پرورش یافته، ایشان از جمله الگوهایی است که خداوند برای همیشه بشریت ذخیره سازی نموده است.

مدیر مجموعه حوزوی الزهراء(سلام الله علیها) گرگان افزود: تبیین صحیح و درست حقایق زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها)، خدمت بزرگ به جامعه انسانیت است.

میرکریمی با تاکید بر اینکه  تبیین شخصیت حضرت زینب تنها در کربلا خلاصه نشود، ادامه داد: جدا از بحث واقعه کربلا، بسیاری از خصوصیات و کرامت‌ هایی که در وجود مبارک حضرت زینب(سلام‌الله علیها) وجود دارد، باید به درستی شناخته شود.

وی گفت: شخصیت حضرت زینب(سلام الله علیها) را اغلب با اشک و گریه نشان داده اند، اما از ابعاد شخصیتی وجود ایشان غفلت شده است، البته تمام این نقش‌آفرینی‌ها در واقعه کربلا را می‌توان زیرمجموعه فضیلت‌ها و برتری‌های ایشان دانست که موجب شد این گونه مانند ستاره‌ای تابان در تاریخ اسلام بدرخشند و مسیر زندگی صحیح و بندگی خدا را به مردم نشان دهند.

وی با تاکید بر شناخت شخصیت توحیدی حضرت زینب(س) گفت: باید زوایای مختلف شخصیت حضرت تبیین و در جهت الگوگیری در اختیار همگان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha