پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضایی اصفهانی

حوزه/ استادحوزه علمیه قم گفت: مجموع پنل های همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی اثبات کننده این مطلب بود که ایشان در مباحث قرآنی یکی از پیشگامان شیعه بودند، این همایش نشان داد که پیوند حوزه و مرجعیت با قرآن بسیار قوی بوده و از قدیم وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی در مراسم اختتامیه همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در گزارشی پیرامون برگزاری پنل اعجاز قرآن عنوان کرد: در این کمیسیون 7 مقاله ارائه شد.

وی افزود: یکی از این مقالات مقاله آقای احمد حیدرپور بود که بر اساس ترتیب نزول به واکاوی آیات قرآن در بحث تحدی پرداخته بود، معیارشناسی مثلیت در آیات تحدی مقاله دیگری بود که بر اساس نظر آیت الله فاضل نگاشته شده بود.

مسئول نشست علمی اعجاز قرآن گفت: بررسی و اثبات اعجاز بلاغی قرآن از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی، بررسی اعجاز علمی قرآن از حیث علوم طبیعی از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی، بررسی تطبیقی ماهیت معجزه از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله مصباح یزدی و بررسی رابطه عجز بشر از آوردن قرآن و الهی بودن آن از دیدگاه آیت الله فاضل از مقالات دیگر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی مطرح کرد: نگاهی به فرازمانی و فرامکانی بودن قرآن با تاکید بر دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی آخرین مقاله بود و مجموع این مقالات به این نکته پرداخته بود که در کتاب «مدخل» آیت الله فاضل به بحث اعجاز به صورت مفصل پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: آیت الله فاضل کتاب «المدخل فی التفسیر» را 50 سال گذشته نگاشته که از نظر روشی بسیار منظم و دقیق بوده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجموع پنل های همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی اثبات کننده این مطلب بود که ایشان در مباحث قرآنی یکی از پیشگامان شیعه بودند، این همایش نشان داد که پیوند حوزه و مرجعیت با قرآن بسیار قوی بوده و از قدیم وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی خاطرنشان کرد: استقبال ویژه ای که از این همایش شد، با 350 مقاله و با حضور طلاب غیرایرانی و بیش از 5 مجله علمی، نشان دهنده این بود که همگان اهمیت این بحث را به خوبی دریافته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha