جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ حجت الاسلام قمرزاده در مراسم اختتامیه همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی به ارائه گزارشی پیرامون کمیسیون تحریف ناپذیری قرآن کریم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام قمرزاده در مراسم اختتامیه همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در گزارشی پیرامون برگزاری پنل تحریف ناپذیری قرآن عنوان کرد: 8 مقاله برای ارائه به این کمیسیون رسید که هفت مقاله ارائه شد.

وی افزود: در یکی از مقالات رویکرد تکمیلی بر دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم، مقاله دوم نیز در رابطه با سه نظر از علامه طباطبایی و پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی بود، این مقاله نیز مانند مقاله نخست عالمانه بود که رویکرد آن تبیینی و نقادانه بود.

مسئول کمیسیون تحریف ناپذیری قرآن گفت: مقاله سوم کلمه «رجس» از دیدگاه علامه جوادی آملی، علامه طباطبایی، آیت الله فاضل و چندین عالم دیگر معناشناسی شده بود.

حجت الاسلام قمرزاده اضافه کرد: روش شناسی آیت الله فاضل لنکرانی ذیل آیه 3 سوره نساء مقاله دیگری بود که به دقت نظر و ساختارمندی در آثار آیت الله فاضل و روش و متد ایشان در این آیه پرداخته شد.

وی ادامه داد: مقاله پنجم نقد و بررسی دلالی و سندی روایات تحریف نما بود، این مقاله با ارائه مناسبی همراه بود و سعی شد با یک رویکرد تبیینی بسیاری از روایات تحریف نما مطرح شد.

مسئول کمیسیون تحریف ناپذیری قرآن یادآور شد: مقاله آیه 9 سوره حجر مقاله دیگری بود که یک کار تطبیقی با یک رویکرد کلامی در آن صورت گرفته بود که مبنای آن کتاب «المدخل» آیت الله فاضل لنکرانی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha