پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ با راه‌اندازی کانون‌های متنوع در قالب معاونت فرهنگی دانشجویی، به زودی فعالیت‌های دانشجویان در کانون‌هایی هم‌چون قرآن و عترت، عفاف و حجاب، ایثارگری و شهادت، مهدویت (انتظار) و سبک زندگی اسلامی ایرانی بیش از گذشته به انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد انصاری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، ضمن اشاره به این نکته که برنامه‌های قرآنی در اولویت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب است، درباره این برنامه‌های دانشگاه گفت: یکی از فعالیت‌های سراسری در حوزه قرآن در کشور، جشنواره قرآن و عترت است. این جشنواره در سه مرحله دانشگاهی و سراسری و ملی برگزار می‌گردد. دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی، با صورت ویژه نسبت به برگزاری این جشنواره در سطح دانشگاه اقدام می‌کند.

وی افزود: همین رویکرد معاونت موجب شد که در دوره‌های گذشته، دانشجویانی از دانشگاه ادیان و مذاهب به مرحله سراسری این جشنواره راه یابند.

دکتر انصاری در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشجویی، برگزاری مراسم تلاوت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر است. در این مراسم استادان، دانشجویان و کارکنانی که حافظ یا قاری قرآن هستند، با شرکت در این مراسم می‌کوشند تا ضمن برپا داشتن سنت قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، علاقه‌مندان به قرائت قرآن کریم را یاری رسانند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: سه‌شنبه‌های قرآنی نیز از جمله برنامه‌های معاونت است که هر سه‌شنبه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه و قاریان قرآنی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌گردد.

وی در ادامه گفت: دعوت از شخصیت‌های قرآنی از جمله برنامه‌های معاونت است. در این راستا، از فرزند مرحوم کربلایی کاظم ساروقی برای حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب دعوت به عمل آمد و برنامه پرشور و جذابی برگزار شد. هم‌چنین از حافظ برجسته کشورمان استاد شهریار پرهیزگار نیز دعوت به عمل آمد و برنامه بسیار پرنور و معنوی برگزار شد.

دکتر انصاری هم‌چنین گفت: اعتلای اخلاقی مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب از اهداف این معاونت به شمار می‌رود و تا کنون بارها از استادان برجسته حوزه برای درس اخلاق دعوت به عمل آمده است و جلسه سخنرانی این عزیزان روزهای چهارشنبه در دانشگاه برگزار شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه‌هایی از جمله گفت‌وگو با استادان دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص سرفصل‌های مطرح در این بیانیه به انجام رسانده که به‌زودی در قالب یک ویژه‌نامه منتشر خواهد شد.

انصاری در پایان گفت: با راه‌اندازی کانون‌های متنوع در قالب معاونت فرهنگی دانشجویی، به زودی فعالیت‌های دانشجویان در کانون‌هایی هم‌چون قرآن و عترت، عفاف و حجاب، ایثارگری و شهادت، مهدویت (انتظار) و سبک زندگی اسلامی ایرانی بیش از گذشته به انجام خواهد رسید.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha