جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس درویشی

حوزه/ رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: حوزه ها و مدارس علمیه می توانند در عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب نقش اصلی را داشته باشند و در این میان حوزویان می توانند به عنوان طلایه داران اجرای منویات به حق رهبری معظم انقلاب نقش کلیدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام عباس درویشی، بعدازظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون، طلاب و فعالان فرهنگی شهر سنندج اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه ای که نهادهای فرهنگی و مذهبی بر عهده دارند نسبت به گذشته بسیار مهم و استراتژیک شده است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: لذا باید گفت که کارکرد نهادهای فرهنگی و مذهبی همانند حوزه های علمیه و ... نسبت به گذشته از جایگاه مهمتری برخوردار شده اند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به مسئله تهاجم فرهنگی و رسانه ای غرب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از کشورهایی که امروز به شدت تحت تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان قرار دارد، جمهوری اسلامی است، زیرا دشمنان از وجود جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اظهار نگرانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید در بحث جنگ نرم فعالیت خود را دوچندان کنند، عنوان کرد: بالعکس آنچه که دشمنان می خواهند به افکار جامعه القا کنند، هنوز جایگاه حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب در جامعه اسلامی بسیار رفیع و قابل احترام است، به همین منظور باید از این پتانسیل برای تقابل با دشمن استفاده کنیم.

حجت الاسلام درویشی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط امام خامنه ای تهیه و تدوین شده است، به صورت جامع مسایل کشور به ویژه جوانان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است، لذا برای عملیاتی کردن این مهم باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی کشور نهایت استفاده را ببریم.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور اظهار داشت: نگاه انقلاب و نظام به نسل جوان، نگاهی جامع و تخصصی است و در بیانه گام دوم انقلاب تعریف کاملی از جایگاه این نسل تاثیرگذار شده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: لذا حوزه ها و مدارس علمیه می توانند در عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب نقش اصلی را داشته باشند و در این میان حوزویان می توانند به عنوان طلایه داران اجرای منویات به حق رهبری معظم انقلاب نقش کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha