دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در روز قیامت و در محضر خداوند تنها چیزی که انسان از آن بهرمند می‌شود، ایمان و عمل صالح است و مال و اموال، پست و مقام، پدر و مادر و همسر و فرزند در آنجا به داد انسان نخواهند رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و بیان برخی از ویژگی‌های حضرت، اظهار داشت: از میان فرزندان حضرت امیرالمومنین، فرزندانی که از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند فضیلت و مقام بسیار بالایی نسبت به سایر فرزندان دارند.

وی در ادامه ضمن بیان خصوصیت‌های خانه امیرالمومنین(ع) در زمان میلاد حضرت زینب کبری(س)، گفت: زینب کبری (س) در منزلی چشم به جهان گشود که از زیبایی‌های دنیوی خالی، اما از زیبایی‌های معنوی سرشار بود.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان عظمت حضرت زینب کبری (س) پرداخت و افزود: عظمت حضرت به قدری زیاد است که وقتی حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در کربلا به میدان می‌رفتند از حضرت زینب(س) خواستند که در نمازهای شب خود ایشان را فراموش نکند و این عظمت این بانو را می‌رساند.

وی ادامه داد: دو فرزند حضرت زینب در کربلا شهید شدند، اما حضرت در هیچ کدام از سخنان خود از فرزندانش حرفی به میان نیاورده و فقط از حضرت اباعبدالله(ع) سخنرانی کرده و ذکر مصیبت ایشان را بیان کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطر نشان شد: بیان جمله "ما رأیت الا جمیلا" در مجلس یزید و در مقابل بی احترامی‌های او، معرفت حضرت را می‌رساند و بیانگر آن است که حضرت در معرفت و خداشناسی به چه حد و اندازه‌ای رسیده بودند.

وی در ادامه طلاب را به کسب معرفت و توشه آخرت توصیه کرد و گفت: در روز قیامت و در محضر خداوند تنها چیزی که انسان از آن بهرمند می‌شود، ایمان و عمل صالح است و مال و اموال، پست و مقام، پدر و مادر و همسر و فرزند در آنجا به داد انسان نخواهند رسید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اظهار داشت: بهترین زمان برای کسب معرفت و توشه آخرت زمان طلبگی و حجره نشینی است، چرا که اگر طلبه نتواند در زمان طلبگی برای خود توشه جمع کند، بعد از ورود به جامعه کار او بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha