دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انتخابات میدان عملیات فرهنگی در مقابل دشمن است و کاندیداهای انتخابات، رقیب یکدیگر نیستند؛ بلکه سلاح همه آنان به سمت دشمن است و همرزم یکدیگر می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله نمازی در جلسه طلاب و فضلای کاشان، آران و بیدگل و نطنز مقیم حوزه علمیه قم که در مسجد مصطفی خمینی (ره) قم برگزار شد، به آیه دوم از سوره عنکبوت اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ/ آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‌شوند و آزمایش نخواهند شد!؟ ».

وی ابراز داشت: فلسفه آفرینش و خلقت انسان برای آزمون است و انتخابات پیش روی کشور نیز یکی از مصادیق آزمون الهی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه بسیاری از انسان ها و امت های سلف و آینده در معرض خطر و خطا بوده و هستند و از مدار حرکت توحیدی خارج شده اند، خاطرنشان ساخت: در نظام اسلامی که دولت کریمه است، یکی از مصادیق آن در دعای افتتاح آمده و بیان شده است: « اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَی طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إِلَی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ /خدایا به سوی تو مشتاقیم‏ برای یافتن دولت کریمه‏ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی، و ما را در آن دولت از دعوت‏کنندگان به سوی طاعتت و رهبران به سوی راهت قرار دهی، و کرامت دنیا و آخرت را از برکت آن‏ روزیمان فرمایی».

امام جمعه کاشان تصریح کرد: این جمله شریفه از سه امام معضوم امام سجاد(ع)، امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) به ما رسیده است.

آیت الله نمازی بیان داشت: منظور از دولت کریمه، دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است و دولت های شیعی که در طول تاریخ در نقاط مختلف جهان اسلام تأسیس شده مانند نهضت مختار، قیام علویون در مصر، قیام مرعشیون در مازندران و انقلاب اسلامی در ادامه آن نهضت ها، از مصادیق و صغریات آن کبرای کلی است و خداوند متعال این نعمت را به امت اسلامی و شیعیان در قرن چهاردهم و پانزدهم عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: امام راحل فرمودند انقلابی بودن مهم است؛ اما انقلابی ماندن بسیار مهمتر است و این نظام اگر بخواهد بماند، یک راه بیشتر ندارد و آن راه حضور روحانیت، علما، فقها و حوزه های علمیه در خط مقدم دفاع و پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی است؛ در غیر این صورت ارزش ها و فضائل نظام از دست خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان انتخابات را یکی از آزمون های مردم دانست و ابراز داشت: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می شود؛ بالخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و بالاخص انتخابات شوراها تهدیدات جدی را به کشور وارد می کند و شاهد اختلافاتی هستیم و این بدترین تهدید برای نظام اسلامی است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه سه مسئله فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات بسیار مهم است، خاطرنشان ساخت: «فقه» و «اخلاق» انتخابات بر عهده حوزه های علمیه است و بایدها و نبایدها باید به مردم ارائه شود تا حلال ها و حرام های انتخابات برای مردم تبیین گردد.

آیت الله نمازی تصریح کرد: از نظر فقهی و شرعی، حضور تمام اشخاصی که واجد شرایط رأی هستند، واجب عینی است که باید برای مردم بیان شود و بدانند که بر آنان واجب است که در انتخابات شرکت نمایند و بیان این مسائل بر حوزه روحانیت و حوزه های علمیه است.

وی بیان داشت: البته همیشه عده ای انتخابات را تحریم کرده اند و در این دوره هم شاهد آن خواهیم بود؛ اما این وظیفه بر عهده روحانیت است که این مسئله را برای مردم بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به موضوع اخلاق انتخابات، اظهار داشت: مردم باید توجیه شوند به اشخاصی رأی دهند که اهل عمل، کار، تدبیر، برنامه و ... باشند و بتوانند اثرگذار باشند.

امام جمعه کاشان ابراز داشت: متأسفانه بسیاری از افراد تسلیم نفس شده و برای شرکت در انتخابات، احساس تکلیف و وظیفه می کنند؛ در حالی که واقعا صلاحیت ورود در این عرصه را ندارند.

آیت الله نمازی خاطرنشان ساخت: یکی از مباحث اخلاق انتخابات به این معناست کاندیداها نباید متعرض حریم دیگران شده و همدیگر را تضعیف کرده و به بداخلاقی روی آورند که کاری حرام است.

وی تصریح کرد: انتخابات میدان عملیات فرهنگی در مقابل دشمن است و کاندیداهای انتخابات، رقیب یکدیگر نیستند؛ بلکه سلاح همه آنان به سمت دشمن است و همرزم یکدیگر می باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بیان داشت: اخلاق انتخاباتی به این معناست که کاندیداها باید ستاد مشترک و بروشورهای مشترک ارائه کنند و خود را همرزم یکدیگر بدانند.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: ما در جنگ تحمیلی قرارگاه های مشترک سپاه و ارتش را داشته ایم و پس از این مباحث، نصرت الهی شامل حال ما شده است.

آیت الله نمازی ابراز داشت: حضور تمام عیار روحانیت در خط مقدم انتخابات برای ارشاد و هدایت افکار عمومی نتیجه ای است که می توانیم از این جلسه ارائه نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha