پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
یوسف حق دوست

حوزه/ یوسف حق دوست با اعلام نفرات برگزیده دومین جشنواره استانی ابوذر آذربایجان‌غربی گفت: امسال در ده محور و هشت قالب تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس خبری و موشن گرافی ۲۰۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ابوذر استان ارسال شد.

یوسف حق‌دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای مختلف را از ماموریت‌های مهم رسانه برشمرد و اظهار داشت: ترویج و تقویت فرهنگ ولایتمداری و عاشورایی، گفتمان‌سازی و تبیین دیدگاه‌های امامین انقلاب اسلامی بویژه عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای دانش و گسترش تعامل هدفمند جامعه ادبی و اصحاب قلم با رسانه‌ها، شناسایی استعدادها برای افزایش انگیزه و خلاقیت، تلاش برای ارتقای کیفی، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای سالم  و پاسداشت زحمات پیشکسوتان و فعالان عرصه رسانه از اهداف جشنواره ابوذر می‌باشد.

وی با تقدیر از تمامی اصحاب رسانه که در این جشنواره با ارسال آثار، بسیجی گونه شرکت داشتند، افزود: این جشنواره برای پنجمین سال در سطح کشور و دومین سال در استان آذربایجان غربی، برگزار گردید.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر  آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال در ده محور و هشت قالب تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس خبری و موشن گرافی ۲۰۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره در استان ارسال شد که ۱۳ اثر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی آثار دریافتی در بخش های گزارش و یادداشت است، ادامه داد: بخش‌های عکس خبری، موشن‌گرافی و مقاله به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد آثار، قابل داوری نبود و در بخش خبر به علت عدم رعایت اصول خبری و قواعد خبرنویسی هیچ خبری حائز رتبه نگردید، و در این مورد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی مجموعه عوامل استانی هستیم که در آموزش خبرنگاری و خبرنویسی دخیل هستند.

حق دوست اذعان داشت: مفتخریم در بخش‌هایی مانند یادداشت، آثار به حدی فاخر و ارزشمند است که دو نفر بصورت مستقل توسط هیئت داوران به عنوان نفر اول انتخاب شدند.

وی با اعلام نفرات برتر هر بخش گفت: در بخش یادداشت، رضا منصرف از هفته نامه آوای ماکو و عبدالسلام معروفی از آوای مرز رتبه اول، لعیا نورانی زنوز از سایت خبری نای قلم دوم و علی علیزاده از هفته نامه قله رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان‌غربی افزود در بخش تیتر، خانم فاطمه سجادی از خبرگزاری ایرنا اول، مریم صفری از پایگاه خبری باریش نیوز دوم و طاهره نوید آرین از خبرگزاری ایرنا سوم شدند.

وی اضافه کرد: در بخش مصاحبه خانم سونیا بدیع از خبرگزاری بسیج اول، سمیرا محمدی انویق از خبرگزاری فارس دوم و نصیبه نیکزاد از خبرگزاری فارس به عنوان نفر سوم انتخاب شد.

حق دوست تصریح کرد:در بخش گزارش مرتضی حیدری از خبرگزاری پانا اول، سمیرا محمدی انویق از خبرگزاری فارس دوم و میثم پاکروان از زرین خبر مقام سوم، را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه امید است امسال هم همچون سال گذشته شاهد رتبه برتر در سطح کشوری باشیم افزود: آثار تمامی برگزیدگان دومین جشنواره رسانه ای ابوذر از رتبه اول تا سوم هر بخش بعنوان نمایندگان استان آذربایجان‌غربی به جشنواره سراسری ابوذر ارسال و در سطح کشور داوری می‌شوند

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان‌غربی اعلام کرد: سه ماهه چهارم امسال اختتامیه جشنواره برگزار و از نفرات برتر با اهدای لوح و جوایز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت رسانه‌ای آذربایجان‌غربی، امید است در سومین جشنواره ابوذر استان که از امروز آغاز می‌شود شاهد حضور پرشور و همه جانبه اصحاب رسانه باشیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha