شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
در سومین سالگرد حمله به مسجد کبک: بازماندگان خواهان کنترل اسلحه شدند

حوزه/ درحالی که به سومین سالگرد حمله تروریستی به مسجد کبک در کانادا نزدیک می شویم، جمعی از بازماندگان حملات تروریستی و کشتارهای دسته جمعی در کانادا، خواستار تغییر قوانین برای دادن مجوز اسلحه به افراد شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nsnews، با نزدیک شدن به سومین سالگرد حمله تروریستی به مسجد شهر کبک در کانادا، طرفداران کنترل اسلحه در این استان خواستار تغییر قوانین مربوط به گرفتن مجوز اسلحه و برخورد سخت گیرانه تر برای دادن مجوز اسلحه شدند.

پس از آنکه مشخص شد الکساندر بیسونت، عامل حمله کننده به مسجد کبک هنگام گرفتن مجوز سلاح گرم از دوره های افسردگی رنج می برده و این موضوع مانعی در تحویل دادن اسلحه به او نشده و خانواده او نیز این مسئله را به مقامات گزارش نداده اند، هم اکنون طرفداران کنترل اسلحه خواستار قوانین سختگیرانه تری در این راستا هستند.

سوزان لاپلانته- ادوارد ، که دخترش در یک تیراندازی دیگر کشته شد ، اظهار داشت که هیچ کس در این باره مسئولیت قبول نکرد و اگر آنها این کار را می کردند، سلاح های مورد استفاده در این حمله از دسترس او خارج می شد.

لاپلانته-ادوارد و دیگر اعضای خانواده قربانیان کشتارهای دسته جمعی مونترال طی مراسمی اخیرا این فرصت را داشتند تا با نخست وزیر فرانسوا لگولت در مورد این موضوع صحبت کنند.

 وی گفت: آنچه در این ملاقات گفتیم این بود که نشان دهیم سیستم چقدر ناقص است و هیچ تغییری در روند غربالگری به وجود نیامده است.

 وی از طرف خودش و سایر خانواده های آسیب دیده اعلام کرد که خواستار تغییر قوانین مجوز دادن برای دسترسی به تسلیحات نظامی در کانادا هستند.

او ادامه داد:  سه سال از قتل عام مسجد اعظم کبک می گذرد و هیچ چیز، عملا هیچ کاری برای اصلاح نواقص موجود در روند اجرای قانون صورت نگرفته است.

دولت فدرال قول داده است که اقدامات گسترده ای را برای تشدید قوانین کنترل اسلحه انجام دهد و کبک می گوید که با بیل بلر وزیر امنیت عمومی در مورد تغییرات آینده گفتگو کرده است.

گفتنی است در ۲۹  ژانویه ۲۰۱۷، الکساندر بیسونت، یک نژادپرست کانادایی در اقدامی تروریستی، ۶ نمازگزار مسلمان را در مرکز فرهنگی اسلامی کبک کشته و عده زیادی را مجروح ساخت. وی به جرم ۶ فقره قتل درجه اول و ۶ فقره اقدام برای قتل به حبس ابد محکوم گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha