جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: یکی از عوامل شهادت سردار سلیمانی علامت‌هایی بود که از داخل به آن‌ها داده شد؛ همین فتنه‌ای که این اواخر در داخل کشور ایجاد شد از همین علامت‌ها بود، این مسائل به دشمن گرا داد که اگر سردار در وضعیت فعلی شهید شود هیچ کس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، عصر امروز در مراسم سوگواری سید شهدای مقامت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، که در مسجد دانشگاه ارومیه برگزار شد، با تبیین اهمیت شهادت از منظر اسلام، اظهار داشت: در فرهنگ اسلام شکست وجود ندارد و انسان اگر برای رضایت الهی حرکت کند زنده بماند یا در راه دین شهید شود در هر دو صورت پیروز است.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر دین شکست معنا ندارد و دشمنان خیال می‌کنند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی به پیروزی رسیدند، اما در واقع این سردار بود که با این شهادت پیروز میدان شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این‌که اموال و امکانات کفار سودی به حال آن‌ها ندارد و شکست آن‌ها حتمی است، اضافه کرد: ترامپ از فرعونی که ادعای خدایی می‌کرد، بالاتر نخواهد بود و قطعا سرنوشت ترامپ نیز همان سرنوشت فرعمون خواهد بود و ما از شهادت سردار سلیمانی ناامید نیستیم چرا که شهادت آرزوی همه است.

وی، شهادت سردار سلیمانی را موجب اتحاد امت اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور گسترده مردم عراق در تشییع پیکر این شهید و همراهان او در زمانی که کشور عراق دچار از هم گسیختگی بود نشان دهنده زمان و مکان مناسب شهادت سردار سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر لزوم عمل به وظیفه، افزود: وظیفه ما در قبال این شهید بزرگوار استقامت در برابر دشمن و ناامید نشدن است و همه باید وظیفه خود را به درستی تشخیص دهیم و به آن عمل کنیم و همانطور که سردار و همرزمانش در زمان مناسب مطالبات رهبری را به درستی پاسخ دادند و عمل کردند، دانشگاهیان نیز باید به وظیفه خود در قبال مطالبات رهبری درست و مناسب عمل نمایند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی در ادامه به بیان اهمیت توجه به مسئله تولی و تبری در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: باید در دانشگاه تولی و تبری جلوه‌گر و نمایان باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از عوامل به شهادت رسیدن سردار سلیمانی علامت‌هایی بود که از داخل به آن‌ها داده شده بود، همین فتنه‌ای که در این اواخر در داخل کشور ایجاد شد از همین علامت‌ها بود، این مسائل به دشمن گرا داد که اگر سردار در وضعیت فعلی شهید شود هیچ کس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

امام جمعه ارومیه در پایان اظهار داشت: خداوند از کسانی که این علامت‌ها را ایجاد کردند و باعث وارد شدن این چنین ضربه‌ای به کشور شدند، نخواهد گذشت، لذا دانشگاهیان نباید اجازه دهند که عملکرد آن‌ها برای دشمن علامات سستی و نشان ضعف باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha