پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان قم با تاکید بر لزوم جهانی کردن و تقویت هر چه بیشتر اندیشه و تفکر مقاومت ، تکثیر "حاج قاسم" ها را لازمه انتقام سخت ملت ایران از آمریکای جنایتکار دانستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هنوز ساعاتی از شهادت سردار دل ها به دست ایادی شیطان بزرگ در فرودگاه بغداد نگذشته بود که انتقام سخت# در فضای مجازی غوغا به پا کرد و این مطالبه انقلابی و ملی هم از زبان رهبر معظم انقلاب و هم مردم و مسئولان، بارها و بارها به مناسبت های مختلف تکرار شد.

گستاخی های توئیتری ترامپ نیز در این روزها زمینه تقویت روحیه استکبارستیزی ملت و تاکید بر انتقام را افزون تر از هر زمان دیگری کرده است.

در این بین و در اقتراحی متناسب با حال و هوای این ایام، خبرنگاران و اهالی رسانه استان قم به این سوال محوری خبرگزاری حوزه پاسخ داده اند که " گزینه پیشنهادی شما برای انتقام سخت در قبال شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش چیست!"

انتقام سخت باید جامع و راهبردی باشد

سید محمد ابراهیم جنابان، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) دفتر قم با بیان این که به دلیل نقش راهبردی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جریان مقاومت اسلامی در برابر مستکبران، انتقام سخت از عاملان شهادت ایشان نیز باید راهبردی و جامع باشد،اظهار داشت: باید از همه عناصر و ظرفیت های جبهه مقاومت در این انتقام سخت استفاده شود تا چنان ضربه سخت و شوک آوری به آمریکای جنایتکار وارد شود که تصور آن را هم نکرده و چاره ای جز ترک منطقه برایش باقی نماند.

وی افزود: عوامل اصلی شرکت کننده در روند اجرای عملیات انتقام باید از سوی همه نیروهای نظامی ایران پشتیبانی و به هرگونه رویارویی مستکبران با این عملیات به شدت پاسخ داده شود تا دشمنان، جهنمی تمام عیار در مقابل خود ببینند.

هم نظامی، هم غیر نظامی

مریم احمدی، خبرنگار خبرگزاری صداو سیما با بیان این که ما هم از طریق نظامی و هم از طریق غیر نظامی ، انتقام سخت را باید دنبال کرده و در پی تکثیر حاج قاسم ها و تفکر این بزرگواران در کشور و منطقه باشیم، گفت: آن ها عزیزی از ما گرفتند که محبوب همه بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، همه علاقه مندان و حامیان جبهه مقاومت در ایران و خارج از ایران، خونخواه او هستند و ان‌شاءالله انتقام سختی از جنایتکاران خواهیم گرفت.

بهترین انتقام، گزینه سید مقاومت است

علی فرج زاده، سرپرست خبرگزاری ایکنا (قم) نیز گفت : به نظرم بهترین انتقام همان است که سید مقاومت، سیدحسن نصرالله گفت یعنی خروج آمریکا از منطقه که البته ایشان کمترین حد انتقام را در این‌باره بیان داشت.

وی با اشاره به این که ناامن سازی مستمر منطقه برای آمریکایی ها، زمینه ساز این مسأله است، افزود: نباید فراموش کنیم وضعیت ویت‌کنگ ها در ویتنام که آن قدر شرایط را برای حضور آمریکا در کشورشان سخت کردند که مجبور شدند آن را ترک کنند. خروج آمریکا قطعاً آرزوی دور و درازی نیست، چه آن که نباید از یاد ببریم حضور آمریکا در منطقه عاریتی است بر خلاف جبهه مقاومت که در آب و خاک و منطقه و کشورشان زندگی می کنند.

بهترین انتقام؛ تقویت تفکر و روحیه مقاومت

فخرالدین یوسف پور، مسئول سایت تابناک قم نیز با تاکید بر این که حاج قاسم یک فرد نیست بلکه پرچمدار تفکر ملت و امتی است که سعادت را در مقاومت و شهادت می داند، ابراز داشت: سید حسن نصرالله در سخنرانی روز گذشته خود جمله ای گفت که به نظرم بسیار جالب توجه بود، ایشان به صراحت خطاب به آمریکایی ها گفت که کفش حاج قاسم از سر ترامپ با ارزش تر است.

وی افزود: از این منظر انتقام سخت ما باید به گونه ای باشد که باعث شود هیمنه پوشالی استکبار و آمریکا بیش از پیش از بین برود و بهترین انتقام، قطعاً تقویت جبهه مقاومت و نشر جهانی تفکر اسلام ناب محمدی(ص) است؛ تفکری که امروز در عرصه عمل در جبهه مقاومت، پوزه آمریکا و اسراییل و جیره خوارانش را به خاک مالیده است.

این فعال رسانه ای همچنین گفت: گرچه امروز دیگر به ظاهر حاج قاسم در بین ما نیست اما راه و منش و روش انقلابی او برای همیشه در جامعه ما الهام بخش خواهد بود و به برکت خون مطهر این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم، ان‌شاءالله به زودی آمریکای جنایتکار، بساطش را از منطقه جمع کرده و دست به فرار می زند.

وی افزود: به لطف الهی و به برکت نهضت امام (ره)، انقلاب اسلامی ما در دنیا صادر شده و خون شهید حاج قاسم و حاج قاسم ها ، جوششی ایجاد کرده که ان‌شاءالله این تفکر در آینده ای نه چندان دور تا قلب اروپا و آمریکا نیز نفوذ می کند و آن وقت است که ما انتقام سخت و راهبردی خود را از دشمن زبون گرفته ایم.

لزوم انسجام بین المللی با چاشنی انتقام نظامی

روح الله کریمی، دبیر تحریریه روزنامه همشهری قم گفت: خون پاک سردار سلیمانی و شهدای تروریسم دولتی آمریکا، جریان مقاومت اسلامی را برای رسیدن به اهدافش منسجم‌تر کرد و این همان راهبرد اصلی توفیق بر مستکبران است.

وی افزود: گام اول و مهم‌ترین گام در #انتقام_سخت، بین‌المللی کردن و منسجم‌کردن جریان مقاومت است. این راهبرد، اثربخشی و توفیقات بسیاری دارد و هر عملیات و مطالبه این جریان، نظام سلطه را در جهان می‌لرزاند.

وی ادامه داد: گام‌های بعدی جمهوری اسلامی در انتقام سخت البته می‌تواند راهبرد نظامی باشد تا سطح آمادگی تسلیحاتی و اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی آشکار شود. اگر عملیات نظامی انجام نشود، آمریکایی‌ها برای عملیات‌های بعدی جسورتر می‌شوند، اما به نظر بنده اگر ابتدا جریان مقاومت بین المللی شود و افکار عمومی جهان علیه آمریکا بسیج شوند و هر گوشه جهان، مستضعفان در پی انتقام سخت باشند، راهبرد نظامی جمهوری اسلامی کاراتر و موثرتر خواهد بود.

روح الله کریمی خبرنگار

خود آمریکایی ها هم انتقام سخت ما را باور دارند

محسن صفری، سردبیر خبرگزاری ایسنا(دفتر قم) نیز با اشاره به این که انتقام سخت از دشمن خبیث در روزهای اخیر به یک مطالبه سراسری تبدیل شده است، اظهار داشت: این مطالبه به حدی جدی است که حتی خود آمریکایی ها نیز چنین انتقامی را مفروض می دانند و تنها می خواهند که از تکانه های آن در امان بمانند.

وی افزود: البته به تعبیر سید حسن نصرالله به دلیل عدم همترازی شخصیت ها و اماکن لجستیکی آمریکایی هیچ بدیلی برای انتقام از آمریکا در ازای شهادت سردار سلیمانی وجود ندارد، با این وجود هر اقدام عجولانه و احساسی می تواند آثار این انتقام را خنثی کند و در ادامه و با فروکش کردن فضای روانی به وجود آمده و آمادگی جهان برای اقدام علیه آمریکا از سوی ایران، کارآمدی این اقدام را فروبکاهد.

صفری همچنین یادآور شد: آمریکایی ها پس از اقدامات عینی سپاه علیه مواضع خود و تکفیری ها در منطقه مطمئن هستند که ایران جسارت و آمادگی کاملی برای غافلگیرکردن دنیا را در یک حمله برق آسا و مخرب دارد و به همین دلیل باید چنین فضای روانی را تا اتخاذ تصمیمات بزرگ نگاه داشت و به قول معروف این برگ برنده را تا زمان حصول نتیجه قطعی رو نکرد.

وی افزود: برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی و نیز جنگ سایبری گسترده علیه منافع آمریکا در منطقه از جمله برنامه ها و راهبردهای ما در این انتقام سخت است ، ضمن آن که باید دانست خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، می تواند در بازه زمانی کنونی، مهمترین انتقام ایران از آمریکا باشد.

مانع پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات شویم

صادق چهرقانی، سرپرست خبرگزاری ایلنا(قم) بیان داشت: اگرچه پاسخ اقدام نظامی، باید اقدام نظامی باشد و این موضوع سرجایش باید انجام شود اما از آنجایی که دستور ترامپ برای ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی برای بهره برداری در انتخابات بعدی آمریکاست، به نظر بنده، انتقام سخت، جلوگیری از پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکاست و یکی از اقدامات در این راستا می تواند نامه سرگشاده اصحاب رسانه ایران به مردم آمریکا باشد و البته این نامه باید با ادبیاتی به جز ادبیات افراطیون و البته ادبیات افراد سست عنصر باشد.

باید دشمن گستاخ را نقره داغ کنیم

فاطمه عسکری، سرپرست خبرگزاری شبستان استان قم نیز با بیان این که خون به ناحق ریخته بزرگمرد تاریخ مقاومت ایران چنان شوک برانگیز بود که نه تنها ملت ایران بلکه خون همه ی آزادگان جهان را به جوش آورده است، گفت: شرم بر دولت و سران آمریکا که کاملاً علنی اقدام به این جنایت کرده و در کمال وقاحت با افتخار از آن یاد می کنند و حال آن که رفتار آن ها برخلاف همه قواعد بین المللی است که مدعی آن هم هستند.

وی افزود: از این رو ما نیازمند پاسخی درخور به همان روشنی، علنی،کوبنده، سخت و محکم هستیم ، به گونه ای که دشمن چنان نقره داغ شود که زین پس حتی جرات نکند فکر چنین جنایتی را هم در سر بپروراند.

وی اضافه کرد: هرچند جمهوری اسلامی ایران هرگز در پی جنگ و جنگ طلبی نبوده اما در برابر چنین جنایتی نباید ساکت نشست و باید انتقامی سخت از جنایتکاران گرفت. از سویی از آنجا که رژیم غاصب اسرائیل نقطه امید و اتکای آمریکا و هم پیمان اصلی آمریکا در جنایات او به شمار می رود، لذا ضربه به رژیم صهیونیستی و منافعش در منطقه می تواند شیطان بزرگ را نقره داغ کند.

انتقامی بگیریم در تراز نام و عظمت حاج قاسم

حسین حیدری، سردبیر پایگاه خبری- تحلیلی قم فردا با اشاره به محبوبیت زایدالوصف حاج قاسم در بین ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان منطقه ابراز داشت: بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقام سخت شاید برخی فکر می کردند که به سرعت باید تمام پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهیم اما با توجه به شهرت شهید سلیمانی در دنیا و کشورهای منطقه و خدمات ویژه ای که ایشان ارایه داده و آن احترامی که محور مقاومت برای او قائل هستند ، باید دانست که این مسأله خود به خود اتفاق می اُفتد و ما معتقدیم که مجاهدین کشورهای منطقه به تدریج پایگاه های نظامی آمریکا را هدف قرار می دهند.

وی افزود: در واقع باید انتقامی گرفته شود که در تراز نام و عظمت حاج قاسم و تسکینی بر این غم و درد سخت باشد .

این فعال رسانه ای تاکید کرد: از این رو به نظر بنده، به جز بحث خروج کامل آمریکا از منطقه باید کاری کنیم که خود مردم آمریکا، ترامپ و کسی که چنین کار زشتی را انجام داد مورد سرزنش جدی قرار داده و او را سر جای خود بنشانند و البته انتقام سخت ما می تواند با وحدت جبهه مقاومت در کشورهای مختلف برای انجام دادن اقدامات دیگری به منظور ضربه زدن به اقتصاد آمریکا و منافع نظامی و سیاسی اش باشد.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha