جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایران امروز

حوزه/ برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی شهادت سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در پی حمله تروریستی آمریکا در بغداد می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پورانوری و با حضور صاحبنظرانی همچون صباح زنگنه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و تحلیلگر مسایل خاورمیانه و مصیب نعیمی کارشناس مسایل خاورمیانه به نقد و واکاوی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، فرمانده حشد الشعبی و جمعی از همرزمان آنها خواهد پرداخت.

در این حادثه که جمعه 13 دی ماه در نزدیکی فرودگاه بغداد روی داد، هلیکوپترهای آمریکایی با حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی و معاون فرمانده نیروی بسیج مردمی حشد الشعبی وی و همراهانش را به شهادت رساندند.

در این برنامه اهداف ترامپ از اتخاذ چنین تصمیمی مورد واکاوی قرار گرفته و تبعات احتمالی آن در آینده روابط ایران و آمریکا و بسته شدن راه مذاکره و تعامل بین دو کشور بررسی می شود.

این برنامه همچنین به بررسی زندگی، تجربیات و دستاوردهای سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخته و دلایل محبوبیت وی در میان توده های مردم و علل اهمیت وی برای نظام و محبوبیت ویژه نزد مقام معظم رهبری به عنوان تنها دارنده نشان ذوالفقار در تاریخ جمهوری اسلامی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

شهید قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس و دارای تجربه ارزشمند در امور جنگ های شهری و منظم و غیرمنظم، با هدایت نیروهای نظامی بومی و بسیج مردمی دستاوردهای زیادی در عقب راندن داعش در عراق و سوریه داشت که منجر به نابودی این گروه تروریستی در عراق و در بخش های بسیار زیادی از سوریه شد. نابودی گروه تروریستی داعش، فرزند و دست پرورده آمریکایی ها برای ناامن سازی و از بین بردن حکومت های ضد آمریکایی باالاخص بشار اسد، به کمک مستشاران ایرانی، کینه ای شیطانی در آمریکایی ها ایجاد کرد که در نهایت منجر به اقدام وحشیانه ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد.

«ایران امروز» با تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 18 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha