پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رییس بنیاد شهید استان قم با آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ خدمت و تکریم خانواده شهدا، در واقع تکریم شهید است و مهمتر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و جریان سازی این موضوع در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله  محمد جواد فاضل لنکران پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید استان قم که در دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد گفت: استان قم فرصت خوبی برای نیروهای انقلابی برای خدمت رسانی است و لازم می باشد این نیروها بخشی از خدمات‌شان را به مردم قم اختصاص دهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: این شهر از جهاتی چون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مراجع، علما، حوزه و مردم مهم و از جایگاه خاصی برخوردار می باشد به همین دلیل نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولین انقلابی از لحاظ خدمتگزاری و خدمت رسانی است.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: این عوامل این زمینه را برای خدمت رسانی ویژه کرده و لازم است مسئولین از این شرایط ویژه معنوی برای خدمت رسانی بهره ببرند.

این استاد درس خارج گفت: اما در ارتباط با بنیاد شهید، در میان نهادهایی که در انقلاب بسیار مهم و از تأسیسات انقلاب بوده، همین بنیاد بوده، چرا که نهاد متولد شده با انقلاب و از جایگاه خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: بنیاد شهید در ارتباط و برای خدمت گزاری به خانوادهای شهدا است و خدمت و تکریم خانواده شهدا، در واقع تکریم شهید است و این موضوعی است که بیش از گذشته لازم است مورد توجه مسلمانان قرار بگیرد و بر اهتمام این مسئله توجه ویژه ای شود.  

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: نباید در عرصه خدمت رسانی به خانواده شهدا، چیزی را از آنها دریغ و حتی بالاتر نسبت به آنها کم توجی کرد و حتی لازم است در موضوع تکریم و خدمت رسانی ارواح شهدا را ناظر بدانیم تا زمینه ای برای انجام بهتر فعالیت شود.

عضو جامعه مدرسین بر توجه بیشتر به خانواده شهدای روحانی تأکید کرد و اظهار داشت: امام راحل برای شهدا خانواده روحانی ارزش خاصی قائل بوده اند.

این استاد درس خارج بر خدمت رسانی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و جریان سازی  این موضوع درجامعه تأکید و در شرایط کنونی آن را امری لازم و ضروری دانست.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha