پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا بر خروج از وضعیت تأسف بار کنونی عراق تأکید کرد و گفت: نیازمند حاکمان راستگو و مسئولیت پذیری هستیم که به تعهدات و وعده های های خود وفادار باشند

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: ما در شرایط کنونی نیازمند گشودن باب گسترده ای برای خروج از این اوضاع اسف بار عراق هستیم.

وی افزود: ما نیازمند حاکمان راستگو و مسئولیت پذیری هستیم که به تعهدات و وعده های های خود وفادار باشند و به مسئولیتی که در زمینه های مختلف در قبال ملت خود بر عهده دارد، عمل کنند.

شیخ کربلایی تصریح کرد: جامعه بسیار نیازمند رسانه راستگویی است که اخبار را صادقانه و حقیقت وقایع را بعد از اطمینان از صحت آن بازتاب دهد و همچنین جامعه نیازمند تحلیلگر راستگو است و در این زمینه فرقی میان تحلیلگر سیاسی یا اقتصادی، یا اجتماعی یا تاریخی نیست.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه گفت: جامعه همچنین نیازمند تاریخ نویس و نویسنده ایی است که در نقل وقایع تاریخ، حوادث ملت ها و امت ها راستگو باشد تا آنچه می نویسد مورد قبول قرار گیرد و به استفاده از تجربه های تاریخ، امت ها و رهبران اصلاح منجر شود.

وی اشاره کرد: ما در نقل اعتقادات خود و اعتقادات، افکار و فرهنگ های امت های گذشته نیازمند حقایق هستیم تا تاریخ جعل نشود و امت ها و ملت ها گمراه نشوند.

امام جمعه کربلا افزود: نیازمند پزشک، مهندس، معلم، کشاورز، کارگر و شهروندانی هستیم که در مسئولیت، وظیفه و خدمات خود صادقانه عمل کند.

شیخ کربلایی ضمن ابراز نیازمندی به وفاداری به وعده ها و تعهدات در زمینه های مختلف زندگی، تأکید کرد: صداقت در این زمینه ها منجر به پیشرفت جامعه و تحول آن می شود.

وی در پایان برای شفای عاجل آیت الله سیستانی و تمامی بیماران دعا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha