جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خلاقیت کودکانه

حوزه/ به همت آموزشگاه رویش هنر برای چهارمین سال پیاپی نمایشگاه خلاقیت کودکان هنرمند قمی به مدت سه روز در نگارخانه شهید آوینی برپا می شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه و مدیر آموزشگاه رویش  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: کودکان با احساسات نهفته خود و عناصر ناخودآگاه که گریزان از بازگویی آن هستند تصاویری را به صورت جلوه ای خود انگیخته ارائه می دهند. نقاشی به کودک این امکان را می دهد که محیط اطرافش را شناسایی کرده سوال هایش را مطرح سازد و راحت تر با آنها ارتباط گرفته و آنچه را که می خواهد بیان کند.

فائزه سادات فقیه موسوی افزود: به لطف خدا برای چهارمین سال پیاپی اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرجویان عزیز کودک و نوجوان کردیم. خانواده هنری ما هر سال بزرگتر می شود، بسیار خوشحالیم که توانسته ایم قدم کوچکی در بالا بردن دانش، ذوق و سلیقه هنری خانواده های محترم  داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه چهارم خلاقیت کودکانه بیش از ۲۶۰ اثر از ۶۰ هنرمند کودک و نوجوان  در گروه سنی  ۴ تا ۱۵ سال در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت که در این دوره آثار بچه ها با بهره گیری از تکنیک ها و متریال های مختلف می باشد.

خانم فقیه موسوی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهارداشت:  در بین فعالیت های کودکان نقاشی یک پیام است آنچه را که او نمی تواند به زبان آورد با کشیدن تصویر به ما انتقال می دهد. کمک به حس های کودکانه و  فراهم کردن بستری برای به نمایش  در آوردن حسهای درونی  به سبک نقاشی یکی از راه های برون ریزی است، همچنین نوع نگاه متفاوت آنها به هنر که باعث شده زمینه شکوفایی آنان را فراهم شود. دیده شدن توانایی کودک در هنر می تواند  اولین گام به منظور دادن اعتماد به نفس به آنان  باشد، چرا که  کامل ترین وگویا ترین هنر کودکانه، نقاشی ها هستند.

مسئول برگزاری سومین نمایشگاه خلاقانه کودکان در قم، ادامه داد: نقاشی احساسات کودک را کنترل کرده و ابزاری می شود برای تقویت شخصیت او، حتی کمک می کند به سامان بخشیدن احساسات سرکوب شده اش، لذا باعث می شود به راحتی کودک از ترس ها و مشکلاتش فاصله بگیرد و بیشتر بر روی خواسته ها و رویا هایش تمرکز کرده و متوجه توانایی های خود شود.

خانم موسوی در بخش دیگری از توضیحات خود به موضوع پر مخاطب این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در هر دوره به منظور رشد و تعالی  کودکان هنرمند اقدام به دور هم جمع کردن خانواده های هنر دوست آنان می کنیم و این مهم از جنبه های  مثبت نمایشگاه است که باعث بزرگ شدن خانواده هنریمان می شود.

وی در پایان ضمن دعوت از خانواده های محترم برای بازدید از این نماشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه  از یکم تا سوم بهمن ماه به مدت ۳ روز در نگارخانه شهید آوینی واقع در  بلوار جمهوری کوچه ۲۸  دایر می باشد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha