جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه تولید آثار علمی فاخر با نگاه به تحقیقات میدانی و نیازهای ملی از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری در خطبه های باشکوه و ماندگار نماز جمعه هفته گذشته تهران مبنی بر قوی شدن کشور برای مقابله با دشمنان اظهار داشت: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به تفصیل بر اهمیت و فوریت این قضیه تاکید کردند و از این حیث همه ما باید به دنبال پایه ریزی اقتدار بیشتر کشور در عرصه ها و ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

وی افزود: این که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب تاکید کردند یگانه راه تداوم مسیر پر عزت کشور این است که قوی شویم، این امر مبتنی بر عقل و شرع است و این که جامعه اسلامی باید در برابر زورگویان و مستکبران عالم قوی باشد تا بتواند نیازها و حوائج خود را در عرصه های گوناگون به ویژه امور فرهنگی و اقتصادی برآورده سازد.

این استاد حوزه همچنین گفت: در میان همه این مسایل، یکی از تاکیدات ویژه ایشان در این خطبه ها ناظر به بحث تولید علم و رشد فناوری بوده و همه ما می دانیم که تولید علم یعنی دروازه های کنونی علم را شکافتن و به سوی جلو رفتن که این امر به خصوص در گام دوم انقلاب یکی از مهم ترین بایسته های پیشرفت کشور و نظام است.

وی با اشاره به این که هر پیشرفتی در جامعه – چه جامعه اسلامی و چه غیر اسلامی- مبتنی بر پیشرفت های علمی است، افزود: به لطف الهی نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یک سال از زمان پیروزی انقلاب، گام های بسیاری برداشته ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و لذا بر اساس فرمایش رهبری باید تمام هم و غم خود را در بخش های مختلف به سمت نقطه تعالی بخش مصروف بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی بیان داشت: طبعاً در این خصوص همه وظیفه داریم به ویژه ما حوزویان که باید به سمت تولید آثار علمی فاخر و تولید علم مبتنی بر تحقیقات میدانی و نیازهای ملی برویم و در این باره از سختی ها و مشکلات نهراسیم.

وی افزود: چه در زمینه نوشتن کتاب ها و مقالات علمی و همچنین پژوهش ها و چه در رابطه با شناخت آسیب ها و مشکلات جامعه و ارایه راهکار برای حل آن ها ما باید روز به روز از حیث علمی خود را قوی کنیم چه آن که تولید آثار علمی با توجه به تحقیقات میدانی و کاربردی می تواند پاسخگوی نیازهای بیرونی و اجتماعی ما باشد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به لطف الهی حوزه های علمیه در این بخش غنی هستند و ما پژوهشگران و علما و فضلای قوی داریم که افکار و دیدگاه های بدیعی دارند و باید به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha