جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به پهنای تاریخ با مخاطبان حاضر و غائب سخن گفته و تمام مردم روزگار در معرض خطابه‌های آتشین ایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام  والمسلمین سید محمود مدنی  در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌اظهار کرد: ایام فاطمیه ایام ناله‌های جان‌سوز و شکایت‌های دل‌خراش حضرت زهرا سلام‌الله علیها بعد از رحلت رسول خداست به‌گونه‌ای که این ناله‌ها مستمر و مداوم بود و نشان‌دهنده نکات مهمی است.

وی افزود: اصل و اساس برگزاری ایام فاطمیه برای فهم دلایل این اشک و آه و دریافت پیام‌های این بانوی دوعالم است. نباید تصورات نادرستی نسبت به این شکایت‌ها و اشک‌های حضرت داشته باشیم چراکه حضرت در راستای اهداف مقدسی اشک و ناله می‌نمودند.

مدیر جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: اشک و ناله حضرت هم هدفمند، تأثیرگذار و با حساب بوده که پایه‌های حاکمان غصب ولایت را به لرزه انداخت چراکه صدای ناله حضرت بلند نبود بلکه تأثیر گذار، دشمن‌شکن و دارای پیام‌های خاصی بود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین مدنی یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به پهنای تاریخ با مخاطبان حاضر و غائب سخن گفته و تمام مردم روزگار در معرض این خطابه‌های آتشین حضرت هستند.

وی در ادامه گفت: افرادی که در مقابل انبیاء الهی ایستادند دو دسته هستند، دسته نخست افرادی که در مقابل دعوت انبیاء مقاومت نمودند و انگشت در گوشت و پرده بر چشم خود انداخته که نه بشنوند و نه ببینند بنابراین این دسته خیلی انبیاء را نگران نمی‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دسته دوم بسیار مصیبت‌زا بوده و دل انبیاء را خون کرده و شکستند و کسانی هستند به‌ظاهر ایمان آوردند اما وقتی به مشکل خوردند پیمان شکسته و بدعهدی نمودند. انبیاء از این دسته بسیار هراسان و نگران هستند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها از این گروه دوم شکایت داشتند و از آن‌ها ناراضی بودند.

وی اظهار داشت: بانوی دو عالم در آخرین روزهای زندگی خود وقتی‌که عده‌ای از بانوان مدینه به عیادت رفته بودند در سخنانی آتشین و جان گذار و شکایت وار فرمودند؛ «من از دنیای شما زنان بیزارم که بد سرگرم آن شدید. من از مردان شما متنفرم؛ من دشمن مردان شما هستم، من مردان شما را همانند یک‌لقمه فاسد و تلخ از دهان بیرون انداختم. من مردان شما را آزمودم اما دیدم مردانگی ندارند. چقدر زشت است که شمشیر تیز کند و نیزه قدرتمند سست شود. چقدر زشت است افرادی که جدی وارد میدان شدند اما به شوخی روی آوردند».

حجت‌الاسلام  والمسلمین مدنی در پایان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها از مردانی شکایت داشتند که در جنگ‌های احد، بدر، تبوک و… همراه رسول خدا بودند و در واقعه غدیر به حضرت علی علیه‌السلام تبریک گفتند و اعلام بیعت نموده اما بعد از رحلت رسول خدا، حضرت را تنها گذاشته و تماشاچی شدند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha