جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم هفتمین شب شهادت شهدای سانحه هواپیمایی در همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از نهادهایی که وظیفه ترویج تفکر اسلام محمدی را در سراسر عالم بر عهده دارد، سپاه قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عروج یافتگان سانحه هواپیمایی، در همدان با تشکر از مردم به خاطر حضور در مراسم  تشییع و تدفین این عزیزان، خاطر نشان کرد: این شهدا را می توان شهدای مقاومت دانست.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب هنوز ابهاماتی در این زمینه وجود دارد، یادآور شد: حضرت علی(ع) در یکی از خطبه های خود که در دوران شکل گیری حکومت اسلامی بعد از خانه نشینی خود بود، مردم را در شرایطی که دشمن به دنبال فتنه اندوزی در جامعه بود، به مقاومت دعوت می کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه، اسلام دینی است که دنیا و آخرت را همراه هم برای مردم می خواهد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی فرصتی برای مردم مسلمان بود تا هم دنیایشان را تامین کند و هم اخرت را.

وی تصریح کرد: این حرف غلطی است که فقط باید به دنیای مردم توجه داشته باشیم یا دین فقط برای نمازخوان شدن مردم آمده است، چرا که اسلام واقعی هم باید به دنیای مردم برسد و هم آخرت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پاسخ به شبهه ای که اسلام به زور می خواهد مردم را به بهشت ببرد، گفت: حکومت اسلامی به دنبال زور نبوده و نیست، بلکه موظف است تا زمینه های انتخاب درست و آگاهانه را برای مردم ایجاد کند و این همان فرق حکومت اسلامی با حکومت های سکولار است.

وی با تسلیت به خانواده های داغدار سانحه هوایی، گفت: عزیزانی که در این سانحه هوایی آنها را از دست دادیم، جوان و نخبه بودند، اما متاسفانه امروز دیگر در بین ما نیستند، بنابراین مراسم ها یادآوری این موضوع است تا به یاد داشته باشیم شاید فردا ما هم نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه فرض کنید همه ما در این سانحه حضور داشته ایم و خداوند فرصت دوباره ای به ما داده است، عنوان کرد: قطعا این آخرین مجلس ختم نخواهد بود و همان کسانی که امروز برای مراسم آنها به این مسجد آمده ایم، ماه های گذشته برای مراسمات دیگر اینجا حاضر بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند، خاطر نشان کرد: مسئولان در درجه اول باید قدردان این نعمت باشند و از آن به نحو احسن برای خدمت به مردم استفاده کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه چقدر خواب های شبانه اراده های روز را از بین می برد، ادامه داد: اگر ملتی می خواهد رشد کند باید برای رسیدن به اهداف خود سعی و تلاش کند و بداند که دست یافتن به موفقیت به راحتی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در ساعت یک نیمه شب به شهادت رسید، یادآور شد: این تنها یک شب از مجاهدت ها و بی خوابی های این شهید عزیز بود که ما متوجه آن شدیم و چقدر امنیت امروز خود را مدیون تلاش های امثال شهید سلیمانی ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به خاطره یکی از همرزمان شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: زمانی که یکی از فرماندهان داعش که تنها یکی از جنایات او بریدن سر ۶۰ کودک بود، در سوریه دستگیر شد، اعتراف می کرد که ما به دنبال تصرف همه منطقه بودیم اما سردار سلیمانی اجازه نداد به هدف خودمان برسیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی کاری با فرماندهان اهل سنت عراقی که در زمان جنگ تحمیلی بزرگترین دشمنان ایران اسلام بودند کرد، که در جنگ با داعش می گفتند به سفارش سردار سلیمانی ما در نبرد با داعش باید زیارت عاشورا بخوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه این تفکر، تفکر اسلام محمدی است، ابراز داشت: یکی از نهادهایی که وظیفه ترویج این تفکر را در سراسر عالم بر عهده دارد، سپاه قدس می باشد.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید با تاریخ کشور آشنا شود، یادآور شد: ایران کشوری بود که در دوران مشروطیت، شیخ فضل الله نوری را به دار کشیدند اما همان کشور امروز به برکت انقلاب اسلامی دارای نسلی است که می توان گفت که آماده ظهور است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: زمانی در کشور، یک یهودی به مرجع تقلید شیعه توهین می کرد، اما کسی جرأت برخورد نداشت، اما آن جامعه امروز با وجود نسلی آگاه با بصیرت، صبور و شکور به جایی رسیده است که حضرت آقا در تشییع طلبه همدانی فرمودند: این تشییع نمونه ای عینی از احترام و اقبال مردم به دین و روحانیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha