پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که رسیدگی به مشکلات مردم یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان است، گفت: مسئولان استان به مشکلات بخش سلفچگان رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ایام شهادت این بانوی بزرگ اسلام یکی از بهترین فرصت‌ها برای شناخت بیشتر و معرفت به‌حق ایشان است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در مورد دختر بزرگوارشان فضائل زیادی را فرموده‌اند یکی از آن‌ها بیانی است که علمای شیعه و سنی نقل کرده‌اند که پیامبر (ص) می‌فرمایند: خداوند از غضب فاطمه علیها سلام غضب می‌کند و از خوشحالی و خوشنودی او خوشنود می‌شود، فاطمه محور خشم و خوشنودی خداوند است.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: اگر مسئولین دولت و نمایندگان مجلس به زندگی حضرت فاطمه کبری (س) توجه کنند قطعاً راه صحیح را در اقتصاد، سیاست، جامعه، خانواده، دین‌داری و ولایتمداری پیدا خواهند کرد.

وی به برنامه‌های فکری برخی از مسئولان اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که بعد از تجربه برجام هنوز راه‌حل را در مذاکره و ارتباط با امریکا و چند کشور اروپائی می‌بینند حرکت و راه و رسم حضرت فاطمه (س) را قبول ندارند.

حجت‌الاسلام کتابچی به وضعیت کنونی کشور لیبی اشاره کرد و گفت: آمریکا چه بر سر لیبی آورد، ابتدا با مذاکره هسته‌ای آن‌ها را نابود کرد بعد توان دفاعی و موشکی آن‌ها را گرفت و بعد نفتشان را تحریم و امروز ببینید چه بر سر لیبی ثروتمند و قدرتمند آورده است.

وی افزود: این کشور تبدیل به کشوری بی‌دولت و بی ارتش و بدون انسجام اجتماعی شده و مردم لیبی و جهانیان، اکنون یک نمایشگاه زنده و عینی از بدعهدی و دروغ‌گویی آمریکا و اروپا را می‌توانند به عینه ببیند.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: حداقل توقع ما از دولتمردان این است که این درس بزرگ را برای مردم بیان کنند و بگویند نتیجه اعتماد به غرب غیر از شکست و نابودی نیست.

وی افزود: البته ملت ما این را می‌داند به‌طوری‌که امروز تنفر ما از امریکا بیشتر از هرروز دیگر است. جمله زیبا و حکیمانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند: جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند یعنی اینکه چند سال شما با همین تروریست‌ها نشستید و مذاکره کردید و پیشرفت کشور، اقتصاد، معیشت و مردم را معطل مذاکره با تروریست‌ها کردید و حالا این ملت ولایی دیگر نه به شما و نه به هیچ‌کس دیگری اجازه مذاکره با تروریست‌ها و قاتلین سردار سلیمانی را نخواهد داد.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: ملت ما رهرو راه زهرا است و حتی اگر تنها هم بود مقابل دشمنان می‌ایستاد درحالی‌که امروز جبهه مقاومت در منطقه شکل‌گرفته و در حال صادر شدن به تمام دنیاست.

وی ادامه داد: اگر از دست امریکا کاری برمی‌آمد مجبور به ترور سردار ما نمی‌شد و خواری و خفت حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عین الاسد را نمی‌پذیرفت.

امام‌جمعه سلفچگان در ادامه خطبه‌های امروز خود به مشکلات بخش اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات مردم عدم اتصال منطقه ویژه به راه‌آهن سراسری است، وقتی‌که با کمتر از ده کیلومتر منطقه ویژه به راه‌آهن متصل می‌شود چرا نباید مسئولین محترم و نمایندگان مجلس این مشکل را حل کنند برای بنده قابل‌درک نیست. چرا مسئولان توجه لازم را ندارند؟ در سال رونق تولید چه‌کاری را برای واحدهای تولیدی منطقه ویژه انجام دادید؟ باوجود مبالغ زیاد مالیات و عوارض چرا باید وضعیت آسفالت خیابان‌های داخل منطقه اسف‌بار باشد؟

وی ابراز داشت: این‌ها ممکن است گمان‌های بد را تقویت کنند لذا از نمایندگان محترم و مسئولین استانی درخواست رسیدگی به این امور راداریم.

حجت‌الاسلام کتابچی در پایان برگزاری سومین یادواره شهدای بخش سلفچگان را موردتوجه قرارداد و افزود: این یادواره متعلق به همه مردم بخش است و در این میان انتظار داریم شوراها و دهیاران هم در جذب کمک خیرین و انتقال مردم از روستاها برای حضور در مراسم اقدامات لازم را انجام بدهند تا بتوانیم گوشه‌ای از وظیفه‌ای را که در برابر شهدا داریم، ادا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha