شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب طب هاریسون

حوزه/ انتشار تصاویر به آتش کشیدن کتاب پزشکی هاریسون به عنوان برخورد با صهیونیسم و طب اسرائیلی اقدامی نسنجیده و غیر قابل قبول می‌باشد. زیرا هرگونه تقابل و تضارب آراء می‌تواند بصورت علمی و منطقی صورت گیرد و این اعمال نمی‌تواند مورد پذیرش علماء و بزرگان دین در حوزه‌های علمیه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مجمع عالی طب اسلامی ایرانی حوزه‌های علمیه‌ کشور در مورد اتفاقات و موضع گیری‌های اخیر پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

 یاأیها الذین آمنوا أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم فإن تنازعتم فی شیء فردوه إلی الله والرسول إن کنتم تؤمنون بالله والیوم الآخر ذلک خیر وأحسن تأویلا

 سلام و رحمت الهی بر شما مردم شریف ایران 

 در مورد اتفاقات و موضع گیری‌های اخیر پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون به استحضار می رساند؛

اولاً؛ علمای دینیِ بی‌شماری در حوزه‌های علمیه به طب و نجوم و ریاضی پرداخته‌ و متخصص در این امر بوده‌اند.
در واقع علم طب همیشه نزد علما و بزرگان دین بوده و پیشگیری و درمان در تعالیم اسلامی راهنمای بشریت است.
پژوهش و اظهار نظر پیرامون زوایای گوناگون آن نیز بر عهده حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود.

 ثانیاً؛ انتشار تصاویر به آتش کشیدن کتاب پزشکی هاریسون به عنوان برخورد با صهیونیسم و طب اسرائیلی اقدامی نسنجیده و غیر قابل قبول می‌باشد. زیرا هرگونه تقابل و تضارب آراء می‌تواند بصورت علمی و منطقی صورت گیرد و این اعمال نمی‌تواند مورد پذیرش علماء و بزرگان دین در حوزه‌های علمیه باشد.

 ثالثاً؛ مجمع عالی طب اسلامی ایرانی حوزه‌های علمیه‌ی کشور در شرایط سیاسی کنونی و عزم استکبار جهانی مبنی بر به زانو درآوردن نظام اسلامی، از صاحبان علمِ طب و پزشکی انتظار دارد با هوشیاری کامل مانع از اختلاف و تفرقه شده و با اتحاد و همدلی در راستای هم افزایی و همگرایی، اقدامات جدی به عمل آورند.

 مجمع عالی طب اسلامی ایرانی حوزه‌های علمیه‌

بیانیه مجمع عالی طب اسلامی ایرانی حوزه

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha