جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابومهدی المهندس

حوزه/ ابو علی البصری معاون جانشین رئیس سازمان حشد الشعبی عراق تأکید کرد: تصمیم نهایی در تعیین جانشین شهید ابو مهدی المهندس به دست فرمانده کل نیرو های مسلح است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابو علی البصری معاون جانشین رئیس سازمان حشد الشعبی عراق تأکید کرد: تصمیم نهایی در تعیین جانشین شهید ابو مهدی المهندس به دست فرمانده کل نیرو های مسلح است.

البصری اشاره کرد: بعد از تعیین جانشین المهندس، سه مسئله در اولویت قرار می گیرد که اولین آن تصویب ساختار نهایی حشد الشعبی، دوم هماهنگی میان تشکیلات متعدد و سازماندهی آن و ادغام تیپ ها و سوم تشکیل کمیته ای در حشد الشعبی برای بازنگری در مسئولین و فرماندهان آن در جهت جلوگیری از فساد فرد در منصب خود.

وی با بیان اینکه تصمیم نهایی در تعیین جانشین رئیس حشد الشعبی به عهده فرمانده کل نیرو های مسلح و رئیس حشد الشعبی است، گفت: تعدادی از داخل حشد الشعبی، از جمله من نامزد جانشینی هستیم، امّا من به آن تمایلی ندارم.

عضو حشد الشعبی تصریح کرد: از میان شش معاون شهید المهندس، من معاون اول بودم و نماینده وی در نشست ها و جبهه ها بودم و پرچمی که شهید المهندس بر می افراشت، روی زمین نمانده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه شخصیتی جهادی و بزرگی مثل شهید المهندس پیدا نمی شود، امّا ما این پرچم را برافراشتیم.

البصری در پایان بیان داشت: بعد از خاکسپاری شهید المهندس، روز جمعه نشستی در مقر حشد الشعبی با حضور اعضای حشد الشعبی و فرمانده پایگاه ها برگزار کردیم و با فالح الفیاض در ارتباط هستیم و او در نشست کادر حشد الشعبی شرکت دارد.

گفتنی است ابتدا رسانه های عراق اعلام کردند هادی عامری به عنوان جانشین ابومهدی المهندس انتخاب شده اما هفته قبل اخباری مبنی بر انتخاب البصری منتشر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha