شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای همبستگی ملی پاکستان

حوزه/ اجلاسیه شورای همبستگی ملی پاکستان با حضور روحانیون برجسته شیعه و سنی این کشور در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه اجلاسیه شورای همبستگی ملی پاکستان با حضور روحانیون برجسته شیعه و سنی این کشور در اسلام آباد برگزار شد.

دکتر ابوالخیر محمد زبیر رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان در سخنرانی خود در این اجلاسیه گفت: کشمیر از شش ماه پیش در محاصره است و به یک زندان تبدیل شده است، در این مشکلات ما اعلام می‌کنیم که با مردم مظلوم کشمیر ایستاده ایم و از دولت هم می‌خواهیم به جای اینکه فقط بیانیه بدهد عملا برای حل مسئله کشمیر تلاش کند و مسئله کشمیر را در دادگاه های بین المللی پیگیری کند.

وی افزود: دولت ما به امید میانجیگری ترامپ در مسئله کشمیر است، شما که به ترامپ دعوت میانجیگری می‌دهید، ببینید ترامپ در مسئله فلسطین چه تصمیمی گرفت! آیا این تصمیم و میانجیگری ترامپ را شما قبول دارید..؟ ما مردم پاکستان طرح ننگین ترامپ نسبت به فلسطین را به شدت محکوم کرده و آن را رد می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم در سخنرانی خود در این نشست گفت: پاکستان حلقه وصل جبهه مقاومت است، ما وصل کننده نهضت های مقاومت هستیم، و به خاطر همین آمریکا می‌خواهد ما را از مقاومت دور کند، اگر پاکستان در حلقه مقاومت باشد اسرائیل نخواهد ماند، ما باید همه ی اختلافات جزئی را در کنار گذاشته و برای حل مسئله فلسطین و کشمیر تلاش کنیم.

سید صفدر گیلانی دبیر کل جمعیت علمای پاکستان هم با اشاره به دیدار اخیر هیئت شورای همبستگی ملی پاکستان با خانواده شهید سردار قاسم سلمیانی اظهار داشت: دختر حاج قاسم سلیمانی در دیدار با ما گفت که انتقام شهید این است که امت اسلامی برای مبارزه با دشمنان اسلام متحد شوند و برای این امر به دولتمردان فشاور بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان هم اظهار داشت: می‌گویند ترامپ می خواهد در مسئله کشمیر میانجیگری کند، ما اینجا اعلام می‌کینم که هیچ امیدی به ترامپ نداریم، میانجیگری ترامپ در مسئله کشمیر همان خواهد شد که او در مسئله فلسطین کرده است، ما باید دشمن اصلی خود را شناخته و در صفوف خود اتحاد و همبستگی ایجاد کنیم، رئیس جمهور ترکیه درست گفته است که مسئله فلسطین فقط مسئله قدس نیست مسئله مکه و مدینه هم است و طرح نگین معامله قرن فقط به اسرائیلی‌ها مجوز کشتار فلسطینیان را داده است.

 در پایان این جلسه یک بیانیه مشترک از سوی شرکت کنندگان صادر شد و در این بیانیه آمده است که: دولت هند باید قانون تبعیض علیه مسلمانان و قانون لغو خودمختاری کشمیر را فورا پس بگیرد و لغو کند و سازمان های بین المللی و حقوق بشر نیز لازم است برای جلوگیری از جنایات هند علیه مردم کشمیر اقدام کنند.

پیشنهاد ترامپ نسبت به میانجگیری در قبال مسئله فلسطین به نفع مردم کشمیر نیست و دولت پاکستان رسما درخواست پیشنهاد ترامپ را لغو کند.

این اجلاس توطئه نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا را به شدت محکوم کرد و طرح ترامپ را طرح دشمن انسانیت می داند و تصمیم ترامپ نسبت به مسجد الاقصی و بیت المقدس را هم به شدت محکوم می کند و اعلام می‌کنیم که مسلمانان به ویژه مردم پاکستان برای دفاع از فلسطین همیشه آماده هستند زیرا اسرائیل یک رژیم غاصب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha