پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

حوزه/ شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: لبنان از طریق تحمیل اسکان فلسطینی ها و بیشتر از آن اسکان مردم سوریه، در رأس متضررین معامله قرن قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی مراسمی در حسینه شهر النبطیه لبنان گفت: لبنان از طریق تحمیل اسکان فلسطینی ها و بیشتر از آن اسکان مردم سوریه، در رأس متضررین معامله قرن قرار دارد.

وی افزود: جامعه بین المللی نمی خواهد که فلسطینی ها و سوری ها لبنان را ترک کنند و این به ضرر لبنان است؛ چرا که معامله قرن به معنی به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در مزارع شبعا و تلال کفرشوبا از سوی آمریکاست.

شیخ قاووق تصریح کرد: اولین پاسخ قاطع به معامله قرن، اجماع فلسطینی ها در اتخاذ موضع یکپارچه در مخالفت با این معامله بود که این اجماع دژ محکمی برای حق فلسطین است.

یکی از دستاورد های شهید سلیمانی محاصره اسرائیل با موشک های دقیق بود

عضو ارشد حزب الله در ادامه گفت: نمی توان به نشست های رؤسا و وزیران عرب و عدالت جامه بین المللی و پیمان نامه های بین المللی تکیه کرد، بلکه باید به راهبرد مقاومت که با موشک رژیم صهیونیستی را محاصره کرده، تکیه داشت و این از مهم ترین دستاورد های شهید سردار قاسم سلیمانی است که توانست با موشک های دقیق از یمن، غزه، لبنان تا سوریه عراق این رژیم را محاصره کند.

وی افزود: این مسئله باعث شد که اسرائیل برای اولین بار در خصوص موجودیت خود احساس خطر کند، لذا راهبرد مقاومت باید گسترش یافته و تقویت شود؛ چرا که این راهی است که برای آزادی فلسطین می توان به آن اعتماد کرد.

شیخ قاووق در خصوص مسائل داخلی لبنان گفت: دولت جدید برای نجات کشور از بحران به ویژه در این مرحله استثنائی و سخت ،امید بخش بود. لبنان گرفتار بحران های مالی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی و در آستانه نابودی قرار دارد، لذا تشکیل دولت جدید که از وظایف آن در درجه اول جلوگیری از فروپاشی و عمل بر اساس نقشه راه نجات بخش است، اقدام مناسبی بود.

وی ادامه داد: بیانیه وزارتی لبنان باید نقشه راهی نجات بخش و اصلاح گر باشد و به نجات وضعیت مالی و اقتصادی، مبارزه با فساد، تحقیق در خصوص اموال به غارت رفته و بازگشت آن منجر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha