چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شیخ قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق با اشاره به سالگرد جنگ ۳۳ روزه، گفت: سردار سلیمانی از زیر و بم های این جنگ باخبر بود و در دل خطرات آن وارد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله با بیان اینکه امسال در سایه شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سالگرد جنگ ۳۳ روزه قرار گرفتیم، افزود: سردار سلیمانی از زیر و بم های آن باخبر بود و در دل خطرات این جنگ وارد شد و پیوسته همراه عماد مغنیه و سید حسن نصرالله و فرماندهان جنگ بود و امروز علی رغم غایب بودن ظاهری، از هر زمانی حاضر تر است.

شیخ قاووق با این سخنان به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: موشک های دقیقی که معادلات جدیدی را در درگیری با دشمن به وجود آورد و محاصره رژیم غاصب صهیونیستی، دستاوردی راهبردی بود که به نام سردار سلیمانی ثبت شد.

سردار سلیمانی هر ساعت و هر لحظه آماده شهادت بود

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بر حضور در قلب میدان و در کنار دبیرکل حزب الله و حاج عماد مغنیه و سایر برادران اصرار می ورزید و یکی از فرماندهان نبرد بود که زندگی اش را به خطر انداخت و هر ساعت و هر لحظه آماده شهادت بود. او تمامی تجربه جهادی خود را در خدمت مقاومت گذاشت و تمامی توان خود را برای دفاع از لبنان و شکست دشمن به کار گرفت.

عضو ارشد حزب الله به ارتباط معنوی متقابل سید حسن نصرالله و شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: یکی از هم و غم های اساسی حاج قاسم سلیمانی در خلال جنگ ۳۳ روزه حفظ سلامت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله بود و به همین خاطر بارها با مرگ رو به رو شد.

نام حاج قاسم برای دشمن نگران کننده و برای دوست نماد مقاومت است

وی ادامه داد: نام حاج قاسم با صلابت و سرافرازی همراه و با کرامت و عزّت آمیخته شده است. نام ایشان برای دشمن نگران کننده و مثل کابوسی است که از آن حساب می برد، امّا برای دوست نماد مقابله و مقاومت و مبارزه است. نام حاج قاسم یاد آوری پیروزی ها در امتداد منطقه و جهان است و زیباترین خاطرات من با اوست که اکثر آن مربوط به میدان ها جنگ و خط مقدم می باشد.

حاج قاسم همیشه در میان ما حضور دارد

عضو شورای مرکزی حزب الله افزود: شخصیت حاج قاسم همیشه در میان ما حضور دارد؛ چراکه شخصیت ایشان، شخصیتی نمونه و بی نظیر بود که تمامی خصوصیات فرمانده برجسته اسلامی را در خود جای داده است. حاج قاسم در تمامی دستاورد های بزرگ نقش داشته و او بود که توانایی ها و قدرت های مقاومت را تقویت و توسعه بخشد و موجب پیروزی هایی شد که چهره منطقه را تغییر داد.

وی بیان داشت: ما از نبود حاج قاسم نگران نیستیم، چراکه سرچشمه موجود است. اسلام ناب محمدی که توانسته حاج قاسم سلیمانی، حاج عماد، سید ذو الفقار و برادران آنان را بوجود آورد، می تواند بسیاری از حاج قاسم ها، عماد مغنیه ها و مصطفی بدر الدین را ها بیافریند، بر این اساس شهادت فرماندهان موجب کاهش قدرت، آمادگی و روحیه مقاومت نمی شود؛ روحیه ای که دشمن به شکست خود در برابر آن اعتراف کرد همچنان حاضر است و امروز شعله ور تر شده است.

امروز مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است

شیخ قاووق در بخش دیگر سخنان خود در خصوص قدرت مقاومت گفت: امروز مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است و این امکان وجود ندارد که دشمن قدرت مقاومت را دست کم یا نادیده بگیرد و بر قدرت مقاومت پیشی گیرد، لذا میدان مبارزه با دشمن صهونیستی دستاورد های بزرگی را به ثبت خواهد رساند و به خواست خداوند متعال پیروزی ما را رقم خواهد زد.

جدایی از سلاح به معنی خیانت به وطن و امت است

وی تصریح کرد: مابعد جنگ ۳۳ روزه در اندیشه مقاومت همانند قبل جنگ نیست و مهمترین نکاتی که ما دریافتیم این است که در جهانی که گرگ ها و وحوش حکمرانی می کنند باید قوی باشیم و نباید از سلاح خود دست بکشیم و جدایی از سلاح به معنی خیانت به وطن و امت است. ما با چنگ و دندان از این سلاح حمایت کرده و همیشه باید برای مقابله با دشمن آماده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha