جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار جلالی ، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

حوزه/ سردار جلالی تصریح کرد: ما اولین کشوری هستیم که در چهل و یکمین سالگرد انقلابش بیعتی ۳۲ میلیونی را به جهان نشان می دهد که مدیون خون شهید سردار سلیمانی هستیم و این جاست که می فهمیم حاج قاسم یک مکتب است

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سردار غلامرضا جلالی، شامگاه پنج شنبه در یادواره ۲۵۰شهید حسینیه بنی فاطمه اصفهان اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی داشته، اما از بعد استراتژی در چهل و یکمین سالگرد انقلاب و بعد از این همه رنج، شهادتش هم این انقلاب را زنده کرد و کشور را زنده نگه داشت.

وی بیان کرد: اساسا شهادت طلبی و شهید بخشی از فرهنگ عالی شیعه است که هرجا لازم باشد، شیعیان جان خود را نثار می کند و موضوع شهادت را به عنوان مولفه قدرت نرم پیش میبرند و گسترش می دهند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: موضوع شهادت و شهادت طلبی یکی از مولفه های قدرت ملی است که می تواند انقلاب و کشور را هرجا لازم است مجددا زنده ‌کند و این را تجربه سابق ثابت کرده که مبارزانی آمدند و جنگیدند و ایثار کردن و به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: مسئله شهادت و شهادت طلبی یک مسئله مهمی است که از منظرهای مختلفی قابل بررسی است، یکی از وجوه شهادت طلبی بعد نظامی است که در یک عرصه مبارزه همه مراقب جانشان هستند اما چیزی که در ذهن مجاهد است، فدا کردن جانش برای رسیدن به هدف متعالی است .

سردار جلالی بیان کرد: وجه دیگر، وجه اجتماعی آن است که شهید فداکار ترین فرد جامعه است، چرا که انسان ها جانشان عزیزترین دارایی است که برای ارزش های کشورشان فدا می کنند، شهید شخصیت برتر اجتماعی ماست.

وی افزود: شهادت نقطه اوج انسانیت است که کسی حاظر شود جانش را برا حفظ ارزش ها و انقلابش فدا کند، بعد دیگر بعد دینی و مذهبی است که باید شهید خدا را هم در نظر بگیرد و رابطه ای بین خدا و شهید وجود دارد که او می خواهد عاشقانه شهید شود مانند حاج قاسم که شهادت را التماس می کرد و خودش را برای شهادت آماده می کرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: بعد دیگر، وجه ملی و استراتژیک است که همیشه شهدا در کشور نقش خوبی دارند و دیگر کشورها هم به این مقام احترام می گذارند، بنابراین در بعد ملی شهدای ما قهرمان ملی ما هستند که همه ملت در همه ابعاد به آن افتخار کنند .

وی ابراز کرد: شهدا نور و شان جامعه هستند، می سوزند تا به بقیه نورانیت بدهند. شهدای ما اعتبار خدایی دارند، جایگاه شهید جایگاه بسیار مهم هست، ملت بدانند احترام به شهادت احترام به اسلام است.

سردار جلالی بیان کرد: هیچ جریان سیاسی حق ندارد با خون شهدا عکس یادگاری بگیرد و اهداف سیاسی خود را دنبال کند، چرا که سطح شهدا، سطح ملی است و باید به عنوان قهرمان از آنان یاد کرد.

وی اذعان کرد: مفهوم شهادت تقابل با دشمن است و کشور نیز دشمنی به نام آمریکا دارد و در چارچوب کشور با دشمن مبارزه می کند، اینکه می گویم راه شهدا ادامه دارد یعنی مبارزه ای که شهدا با دشمن داشتند را با شناخت راه شهدا ادامه دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: هر مجلسی که به یاد شهید گرفته می شود مفهوم دشمن شناسی در آن نهفته است.

وی بیان کرد: داعش به لحاظ عقیدتی، تفکر تکفیری و افراطی بود که به عنوان یک فرقه چون بهاییت علیه اسلام آمدن البته این شیوه مبارزه با شیعه بود، چون قلب تپنده انقلاب قلب اسلام است .

سردار جلالی  اظهار کرد: استراتژی دفاع از کشور و پیش دستانه برای کشور برنامه ریزی شد و توانستیم اهداف دشمن را منهدم ‌کنیم، هیچ ارتشی بعد از جنگ جهانی دوم‌ نتوانسته بود به آمریکا حمله کند ولی جمهوری اسلامی توانست.

وی تاکید کرد: امروز قدرت نظامی ما قادره به قدرت نظامی های جهان جواب بده و داده و همه دنیا دیده و تحسین کرده اند و این قدرت از ظرفیت جوانان حزب اللهی و فعالین ما در بخش دفاعی آماده، شهادت طلب و دارای شهامت ایجاد شده است.

وی افزود: ما اولین کشوری هستیم که در چهل و یکمین سالگرد انقلابش بیعتی ۳۲ میلیونی را به جهان نشان می دهد که مدیون خون شهید سردار سلیمانی هستیم و این جاست که می فهمیم حاج قاسم دیگر یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اذعان کرد: ما در بخش دفاعی علی رغم تحریم و ... توانستیم پیشرفت کنیم و موشک ضد هوایی درست کنیم، ویژگی های خاصی دارد پس مکتب حاج قاسم می گوید با وجود تحریم می شود موشک ساخت و در همه زمینه ها رشد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha