پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله جواد مروی

حوزه/ آیت الله مروی اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان به شورای عالی حوزه فرمودند« در نظام جمهوری اسلامی کاری با اهمیت تر از سیاستگذاری و خدمت به حوزه های علمیه سراغ ندارم»؛ این مسئله بیانگر اهمیت خدمت رسانی به حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله جواد مروی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت بسیج مقاومت شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، امروز در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و با بیان این که رسالت حوزه های علمیه بسط و گسترش مکتب اهل بیت(ع) و زدودن شبهات از این مکتب نورانی است، گفت: انقلاب اسلامی نیز سبب شد، افکار بلند تشیع، بسیاری از نخبگان را جذب و توجه به انقلاب هم سبب توجه به مکتب اهل بیت(ع) شد.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به برکت انقلاب در خارج از مرزهای عنوان کرد: این مکتب برکات زیادی داشته که یکی از مهمترین آن،‌این که انبوه نخبگان جهان اسلام و غیر اسلام جذب انقلاب شده اند.

این استاد حوزه افزود: از دیگر برکات انقلاب این بود که قبل از انقلاب در خیلی از کشور ها شیعه وجود نداشت، اما انقلاب امام راحل کاری کرد که جوانان زیادی دراقصی نقاط دنیا شیعه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: اخیرا در یکی از دانشگاهای خارج کشور که برای گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی مراسمی گرفته شد، جوانانی از این دانشگاه شیعه شده بود و بعضی از این اساتید و دیگر دانشجوها  هم گفته بودند ما هم شیعه هستیم، ولی تا این مدت تقیه می کردیم.

آیت الله مروی در ادامه  اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان به شورای عالی حوزه فرمودند« در نظام جمهوری اسلامی کاری با اهمیت تر از سیاستگذاری و خدمت به حوزه های علمیه سراغ ندارم»؛ این مسئله بیانگر اهمیت خدمت رسانی به حوزه های علمیه است.

وی افزود: بنابراین همه بدانند خدمت رسانی به حوزه های علمیه امری مقدس است، چرا که در این حوزه افرادی تربیت می شوند که می توانند سبب نشر معارف دینی و جذب جوانان زیادی به دین شوند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha