جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد دعائی

حوزه/ چند تن از شخصیت های حوزوی و چهره های سیاسی در پیام هایی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد دعایی از علما و وعاظ یزد، از مجاهدت های تبلیغی آن مرحوم تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد دعایی، از علمای یزد و اخوی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، روز یک شنبه ۲۰ بهمن ماه، پس از عمری وعظ و خطابه و تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع)، در سن ۸۹ سالگی، دنیای فانی را ترک کرد و به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع این عالم فقید، دوشنبه ۲۱ بهمن، ساعت ۹ صبح از منزل آن مرحوم واقع در یزد، چهارراه بعثت، کوچه بیدآباد، به سمت امامزاده جعفر(ع) برگزار می شود و در این مکان به خاک سپرده شد.

 بزرگداشت آن مرحوم هم دوشنبه ۲۱ بهمن، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد. مراسم ختم زنانه نیز سه شنبه، ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد شاه طهماسب برگزار گردید.

مراسم بزرگداشتی هم از طرف آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه، آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان و طالبی استاندار یزد، پنج شنبه ۲۴ بهمن، ساعت ۷:۳۰ در مسجد حظیره برگزار می‌شود.

چند تن از شخصیت های حوزوی و مسئولان و چهره های سیاسی، در پیام های جداگانه ای، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد دعایی را تسلیت گفتند و از مجاهدت های تبلیغی آن مرحوم تقدیر کردند.

پیام تسلیت آیت الله مصباح یزدی:

آیت الله مصباح یزدی و حجج اسلام والمسلمین علی و مجتبی مصباح، در پیامی با تسلیت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین دعائی(ره) آورده اند:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسن دعایی (دامت برکاته)

ارتحال والد معظم، حجت الاسلام جناب آقای سید احمد دعایی که عمری را مخلصانه در راه ترویج دین گذراند، و افتخار خدمتگزاری در دستگاه سیدالشهدا علیه السلام را داشت و پس از تحمل مرارت های طولانی به دیدار حق شتافت، موجب تاثر و تألم گردید.

از درگاه احدیت برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای حضرتعالی و سایر بستگان و بازماندگان صبر و اجر و دوام توفیقات مسئلت داریم.

ابراز همدردی رئیس جمهور با بازماندگان مرحوم دعایی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور هم در پیامی دیگر با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دعائی، از درگاه احدیت برای آن فقید سعید رحمت واسعه و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود دعایی

ضایعه درگذشت اخوی بزرگوارتان زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دعایی، موجب تاثر خاطر شد.

اینجانب، مصیبت وارده را به جنابعالی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه احدیت برای آن فقید سعید که عمری را در ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) سپری کرد، رحمت واسعه و همجواری با صالحان، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای جنابعالی سلامتی و مزید توفیق خدمت مسئلت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

تسلیت آیت الله اعرافی:

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در پیامی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین دعایی را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال روحانی خدوم و واعظ پارسا مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید احمد دعایی طاب ثراه مایه تأثر و اندوه شد، فقدان این روحانی گرانمایه و رونق بخش منبر و محراب را به عموم مردم شریف و روحانیت معزز و حوزه علمیه یزد و به همه دوستان و علاقه مندان و بازماندگان محترم و اخوان ارجمند و آقازادگان گرامی تسلیت عرض می کنم و علو درجات آن شادروان و صبر و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواهانم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

علی رضا اعرافی/ مدیر حوزه های علمیه

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور:

اسحاق جهانگیری در پیام تسلیت خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی(مدیرمسئول روزنامه اطلاعات) تصریح کرد: رحلت برادر ارجمندتان، عالم پارسا و متقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد دعایی موجب تأسف و تأثر گردید.

 ضایعه فقدان آن روحانی وارسته و مردمی که عمر با برکت خود را با حسن خلق و مردمداری در راه ترویج آموزه‌های دین مبین اسلام، مذهب تشیع و مکتب انسان ساز اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صرف نمود را به مردم متدین و انقلابی یزد، علاقه‌مندان، فرزندان و خانواده محترم ایشان و به ویژه به جنابعالی صمیمانه تسلیت می گویم.

 معاون اول رییس جمهوری در این پیام از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت کرد.

 تسلیت آیت الله ناصری یزدی:

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در پیامی، رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد دعایی را تسلیت گفت.

در پیام آیت‌الله امام جمعه یزد آمده است: رحلت عالم عامل، روحانی فاضل، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای سید احمد دعایی، طاب ثراه که عمر گرانمایه خود را در ترویج دین احمدی و شریعت محمدی گذراند و با بیان گرم و دلنشین، مردم را به اخلاق اسلامی رهنمون می‌کرد، موجب تأثر و تأسف عمیق شد.

وی خادم مردم و روضه‌خوان اباعبدالله الحسین(ع) بود، نام حسین بن علی(ع) با خون و پوستش عجین بود، به علمای سلف احترام خاصی قائل بود و اهل منبر را همواره تکریم می‌کرد، خدایش رحمت کند که خوب بود و خوب زیست.

از خدای بزرگ غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم مسألت می‌کنم. خداوند ایشان را با اربابش مولی الکونین حسین بن علی(ع) محشور فرماید و جایگاهش را در اعلی علیین قرار دهد.

امام جمعه یزد همچنین درگذشت این عالم ربانی را به خانواده مکرمه و فرزندان گرامی‌اش تسلیت گفت و از خدای بزرگ غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم مسألت کرد.

پیام تسلیت استاندار یزد:

استاندار یزد هم در پیامی، با تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی آورده است: آن فقید سعید، سرمایه گرانبهای عمر پر برکت و شریف خویش را همواره در مسیر نشر حقایق نورانی قرآن و معارف اهل بیت(ع) سپری کرد و در دوره‌های مختلف، همواره در کنار مردم استان بود و در دفاع از آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشأن از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

اینجانب ضایعه ارتحال آن فقید سعید را به جنابعالی و بیت مکرم آن مرحوم، به ویژه عالم فرزانه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی(‌زید عزه) تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان، علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

خداوند آن مرحوم را با اولیاء الله در بهشت برین مأنوس و محشور گرداند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    2AE mord