پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاتمی کیا

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: حاتمی کیا با ساخت فیلم "خروج" عملاً به پیام رسان مطالبات به حق مردم و انتقال آن به مسئولان تبدیل شده است.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که ابراهیم حاتمی کیا، با ساخت فیلم "خروج" به دوران خوبش در ساخت آثاری از جنس "آژانس شیشه ای" بازگشته است، اظهار داشت: به نظر بنده به لحاظ فرمی و محتوایی، فیلم "خروج" حتی از آثار خوبی مثل "بادیگارد" و " به وقت شام" نیز بهتر و تأثیرگذارتر بود، هر چند برخی منتقدان و کارشناسان ممکن است نظر دیگری داشته باشند که در جای خود محترم است.

وی افزود: حاتمی کیا با این اثر عملاً توانست حرف روز مردم را در قالب هنر سینما بیان کند و الآن ما در وضعیتی هستیم که باید مطالبات و حرف های مردمی به درستی بیان شود و به تعبیر درست شهاب حسینی در همین جشنواره فیلم فجر، ما باید تریبون مردم باشیم تا آن ها در فضایی قرار نگیرند که ممکن است سرانجام آن به شورش و عصیان ختم شود.

این کارشناس و منتقد سینما همچنین گفت: البته به جز شخصیت اصلی فیلم یعنی "رحمت" با بازی خوب آقای فرامرز قریبیان، چندان در مورد دیگر شخصیت ها، پردازش خوبی صورت نگرفته، ضمن آن که در مورد تنها شخصیت اصلی زن فیلم با بازی پانته آ پناهی ها نیز شخصیت پردازی چندان دقیق نیست و فیلمساز تحلیل درستی از زندگی او به مخاطب ارایه نمی دهد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر اگر در تدوین فیلم به خصوص در بخش پایانی دقت بیشتری صورت می گرفت، نتیجه بهتری عائد می شد و گویا این ضعف به کلیت فیلم هم لطمه زده است. در بخش هایی از فیلم نیز برخی سکانس ها چندان توجیه منطقی ندارد، هر چند که اشاره فیلم به تأثیر شبکه های اجتماعی قابل توجه و جذاب است که از جمله نقاط خوب فیلم به شمار می رود.

 ۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    منظورتون اینکه حسین خانی اضافه کرده؟ لطفا به متن و غلط های نوشتارتون توجه کنید.