سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مردی بود که با رفتنش، نه مردم ایران، بلکه ملت‌های بسیاری سوگوار او شدند، زیرا عبودیتی خالصانه داشت و فقط برای خدا فعالیت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد اظهار کرد: پشت این نظام و انقلاب الهی، سرمایه‌ای معنوی نهفته است که موجب پایداری آن تا امروز شده است.

وی افزود: باید از ملت بزرگ ایران تقدیر و تجلیل ویژه‌ای داشته باشیم که با همه سختی‌ها و مرارت‌ها، پای انقلاب و نظامشان ایستاده‌اند و گوش به فرمان ولی امر هستند و نظام اسلامی را در طول ۴۱ سال اخیر تنها نگذاشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این انقلاب با صلابت  و  تبعیت از ولی امر زمان تا ظهور دولت مهدوی ادامه می‌یابد گفت: انقلاب ما به دلیل اینکه ماهیت اسلامی دارد و اسلام هم دینی جهان‌شمول است، طبیعتا چنین انقلابی هم جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این انقلاب اختصاص به ایران یا منطقه‌ای خاص ندارد بلکه مربوط به همه آزادی‌خواهان جهان است و این ظرفیت را دارد که دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد چه اینکه تا امروز هم این چنین بوده و در طول چهار دهه گذشته، نمونه‌های فراوانی از این دست دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به تداوم حیات انقلاب اسلامی با قدرت و در عرصه بین‌المللی عنوان کرد: نظام اسلامی برآمده از انقلاب، دارای پشتوانه قوی مردمی در داخل و خارج است بنابراین طبیعی است که دشمنان هم نسبت به آن بیش از گذشته کینه داشته باشند و هم دوستان بیشتر از قبل به آن دل ببندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: وقتی در قرآن کریم به دنبال نشانه‌هایی چنین پدیده‌ای می‌گردیم با آیات متعددی روبرو می‌شویم، آیاتی که دلگرمی دوستان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به بیان برخی مباحث از طرق مختلف که موجب ایجاد شبهه در مورد انقلاب اسلامی می‌شود خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند با ایجاد این جو روانی، به آمال و آرزوهای خود برسند و پشتوانه مردمی انقلاب با تضعیف کنند، مثلا می‌گویند به دیگر کشورها کاری نداشته باشیم و بهتر است فقط به فکر خود باشیم، هر اتفاقی در سوریه، لبنان، یمن، عراق و ... افتاد به ما ربطی ندارد ولی پاسخ این سوال در قرآن و روایات آمده است و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز اینگونه بود که نمی‌توان نسبت به دیگران بی تفاوت بود، منطق عقلانی نیز همین را می‌گوید که نباید فقط به فکر خود بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: انسان عاقل و آرمانی، مسلمانی که دارای مکتب بالنده‌ای به نام تشیع است زیر بار چنین حرف‌هایی نمی‌رود و تن به این تفکرات نمی‌دهد، اگر قرارمان بر این بود که کاری به کار دنیا نداشته باشیم و فقط به فکر خودمان باشیم دلیلی نداشت ۴۱ سال پیش، به میدان بیاییم و انقلابی را پایه‌ریزی کنیم که داعیه‌دار حمایت از مظلومان عالم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید عده‌ای با عبادت پروردگار مخالفند و از برپایی عبادتگاه‌ها ناراحت می‌شوند بنابراین باید گروهی در مقابل این گروه بایستند، یعنی همان کاری که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم انجام دادند؛ اگر سردار سلیمانی به داد بغداد نرسیده بود، امروز نه از حرم امیرالمومنین علی(ع) خبری بود و نه از آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا و امامین عسکریین در کاظمین، و نه حتی مسجدی در این کشور باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید نه فقط یک ملت بلکه ملت‌ها به پا خاستند و خود را عزادار دانستند گفت: صبح جمعه‌ای که خبر شهادت این مرد بزرگ اعلام شد، تا ظهر گریستم، باید پرسید چرا این مرد با شهادتش اینگونه بر دیگران تاثیر گذاشت و در پاسخ باید گفت چون او در مسیر خدا و هدفش، به دنبال جلب رضایت الهی بود نه اینکه به دنبال پست و مقام باشد، حتی اجازه نمی‌داد هیچ جا از او تعریف و تمجید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری به انتقام سخت ایران اسلامی از آمریکایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان جنگ جهانی دوم تا بحال سابقه نداشته که یک قدرت نظامی، به این صورت دقیق و حساب شده و بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌ای پایگاهی آمریکایی را مورد حمله قرار دهد؛ انتقام سخت سپاه پاسداران و موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد، بسیار دقیق و حساب شده بود و آمریکا هم جرأت نکرد به وعده خود عمل کند، چنانکه گفته بودند در صورت پاسخ ایران ۵۲ نقطه را هدف قرار می‌دهند ولی حتی یک گلوله هم به سمت ایران شلیک نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: آمریکایی‌ها مدت‌ها این مسئله را در سکوت رسانه‌ای قرار دادند ولی به تدریج شروع کردند به اطلاع‌رسانی پیرامون خسارات مالی و انسانی این حمله و انتقام سخت؛ این افتخار ملت ماست که می‌توانیم چنین اقداماتی انجام دهیم و ترسی از کسی نداشته باشیم.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha