چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدخامه یار، رئیس ستاد اقامه نماز استان قم

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در سال ۹۷ سه جلسه ستاد اقامه نماز با بیش از ۹۰ مصوبه تشکیل شده است که با همکاری دستگاههای مختلف تاکنون ۵۰ مصوبه اجرا و مابقی عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه محمد خامه یار در نشست ستاد اقامه نماز استان قم که با حضور استاندار و مدیر حوزه های علمیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهارکرد: علاوه بر این مصوبات تعداد ۶۰ نشست معارفی در مدارس، یکصد پیش نشست همایش و اجلاس، ۷۱ برنامه نهادی طی دو ماه گذشته و برگزار بیش از ۱۰ برنامه ویژه کارکنان مراکز دولتی طی سال جاری انجام شده است.

وی افزود: امروز به همت استاندار و برخی از مدیران استان شاهد برپایی اقامه نماز جماعت اول وقت در ادارات و سازمان های استان هستیم، نماز خانه های ادارات استان بعضاً از دفتر مدیرکل به روز تر و مناسب برپایی فریضه نماز است، اما این مدینه فاضله ما نیست چرا که در خصوص نوروز هنوز با نواقصی مواجه هستیم، مساجد ما در مسیرهای بین راه با مشکلاتی مواجه اند که بیشترین آنها در مسیر سلفجگان قرار دارد.

خامه یار با بیان اینکه باید از توان حوزه علمیه قم بیشتر استفاده کرد، گفت: برای ایام نوروز به منظور بهره مندی بیشتر مسافرین شهر کریمه اهل بیت(س) باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد تا در هر سه وعده نماز، شاهد اقامه نماز جماعت در اقصی نقاط استان به ویژه مساجد بین راهی و بقاع متبرکه باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: از شهرداری قم کمال تشکر را داریم که اولین افتتاحیه پروژه های خود را از مساجد شروع کرد تا این فرهنگ در استان توسعه پیدا کند. چرا این امکان فراهم نمی شود که مراسم تقدیر از کارکنان نمونه دولت یا برخی از هم اندیشی های مرتبط با بهره گیری از فضای مساجد مختلف استان انجام شود؟

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع نماز و فعال نگه داشتن مساجد استان، ستاد اقامه نماز طی سال جاری همچون گذشته در مناطق مختلف استان به منظور بررسی و ارزیابی فعالیتها و برگزاری نشست های هم اندیشی صورت می پذیرد که بحمدلله با استقبال خوب ائمه جماعات و سایر اعضا قرار گرفته است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha