جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الازهر

حوزه/ شیخ احمد مالکی گفت: شعری که مردم را دعوت به پلشتی کند شرعا حرام است اما ما با موسیقی مخالف نیستیم بلکه نگران ارزش ها هستیم و اگر جشنواره موسیقی موجب اخلال در ذوق عمومی باشد باید از آن جلوگیری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد مالکی از علمای الازهر در جریان مشارکت تلفنی در برنامه ای در تلویزیون مصر گفت: اشعار برخی ترانه ها که در جشنواره ها خوانده می شود قیبح و گاهی دربردارنده فحش و کلمات سخیف است و هرچیزی که مردم را دعوت به پلشتی کند شرعا حرام است اما ما با موسیقی مخالف نیستیم بلکه نگران ارزش ها هستیم و اگر جشنواره موسیقی موجب اخلال در ذوق عمومی باشد باید از آن جلوگیری شود.

وی افزود: خواننده ها باید اشعار خود را با دقت انتخاب کنند و اشعاری را برگزینند که موجب تعالی انسان باشد، اما می بینیم اشعار برخی ترانه ها و آهنگ ها هیچ ارتباطی به شعر موزون ندارد و به تربیت نسل ها نیز کمکی نمی کند بلکه فقط موجب تخریب جامعه است.

دارالافتاء مصر نیز پیش از این گفته بود که آهنگ ها اگر شامل فحش و کلمات سخیف و دعوت به بدی باشد گوش دادن به آن شرعا حرام است و مسئولان نیز باید مانع نشر این آهنگ ها شوند.

لازم به ذکر است این عالم الازهر و همچنین دارالافتاء مصر در ارزیابی موسیقی حلال و حرام، ملاکی برای حلال یا حرام بودن آهنگ و موسیقی (جدای از شعر) بیان نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha